2019. február 08. 16:30   |   Autoblog
címkék:  

Narancsszínű lett a jubileumi Mazda MX-5

Harminc év és több mint egymillió eladott darab után a Mazda úgy érzi, ikonja nemcsak a vállalat hatáskörébe tartozik, hanem legalább annyira a rajongóké is világszerte, mint a gyáré. Ez a tömeg együttesen támogatta a 30. évfordulós modell létrejöttét. Azért, hogy a Mazda kifejezze háláját a modell és kedvelői felé, egy teljesen új színt, a verseny narancsot kreálta a limitált széria számára, egy olyan egyedülálló színt, mely egy új, izgalmas nap hajnalát idézi.

A Racing Orange színen kívül a jubileumi modell egyedi alufelniket (Rays ZE40 RS30) kapott, melyet kizárólag az MX-5 számára fejlesztettek. A felnik mögött elöl narancssárga Brembo, hátul Nissin féknyergek vannak. Az autókon kis jelvény hirdeti, hogy az adott példány hányadik darab a világszerte piacra kerülő 3000-res limitált szériából. A limitált változatok között vászontetős és RF modelleket is találunk. Bent narancssárga öltésekkel ellátott Recaro ülések, ajtókárpitok és váltógomb, továbbá egyedi számozott plakett jelzik a különleges kivitelt.

Az MX-5 1989-es első bemutatása után rögtön sikeres lett. Három évtized és négy generáció óta még mindig dominálja a roadsterek piacát. Az idő múlásával mindig hű maradt eredeti elveihez; egy sokak számára megengedhető, könnyű építésű, kétüléses sportautó, melyet kiemelkedő élmény vezetni, lényege pedig a Jinba Ittai, a ló és lovas harmonikus egysége, mely a Mazda összes modelljére jellemző mostanában.