2019. február 16. 08:30   |   Kőrössy Balázs
címkék:  

Morcosítottak az oroszok a Mercedes G-osztályon

A vodka és a Lada készítése mellett a tuninghoz is értenek az oroszok. Legalábbis a TopCar rendre hozza ki a minőségi nemesítéseket az egyre drágább és exkluzívabb járgányokhoz. A cég legutóbb az új Mercedes-Benz G-osztályt vette kezelésbe. Az eredmény az Inferno lett.

Ha Hulk autót vezetne, akkor biztos az alábbi G-osztályhoz hasonló járművet választana, és nem csak a zöld színe, hanem maszkulin kiállása, ereje és strapabírása miatt is.

A TopCar mindent elkövetett azért, hogy a kocka terepjáró legújabb generációja se legyen az unalmas jelzővel illethető. Az Inferno névre keresztelt csomag optikai része összesen több mint 70 darab új elemet jelent a G-osztályon, ráadásul mindegyiküket karbonból vagy kevlárból készítették a mérnökök. Az új alkatrészek többsége nem kapott teljes fényezést, így rögtön látszanak a felhasznált nemes anyagok, de ha már valami színt kellett választani, a bemutató darabon egy félig matt mélyzöld festékre esett a választás – persze igény szerint bármit előállít a tuner.

Az összhatás keményebb, mint amit a Mercedes a G63 AMG-vel elért, persze ezért cserébe összesen potom 15 millió forintnyi eurót vár el a TopCar – ebből 7500 euró csak a szénszálas szellőzőkkel tűzdelt motorháztető, míg a csomag többi része 39650 eurót kóstál. A szénszálas tetőn túl az azonos anyagból készült pótkerék-takaró, a diszkrét tetőszárny, az oldalt kivezetett szögletes kipufogók és a 22 vagy igény szerint 23 collos alufelnik jelzik messziről, hogy itt nem gyári megoldással van dolgunk.

A teljes munka elkészülése körülbelül két hétbe telik, persze ezt hosszabbíthatják az olyan választható extrák, mint a krokodilbőr kárpitozás vagy épp az aranybevonatok. A képeken látható Inferno példáynt első ízben a márciusi Genfi Autószalonra viszi el a tuner, így ott vethetünk majd rá mi is pár pillantást.

Aki a motorerőre is rágyúrna, annak is kínál alternatívát a cég, a legerősebb csomag a GoshaTurboTech közreműködésével 1050 Newtonméter csúcsnyomaték terhelést is képes róni a váltóra és a kerekekre.