2019. február 24. 12:30   |   Kőrössy Balázs
címkék:  

Megalkották a kempingbuszt, amely 1600km-t is megtesz egy tankkal

Egy brit átalakítócég egy japán piacos Toyota Alphard hibrid kisbuszból csinált lakókocsit. A praktikus, nyitható tetős járgány akár 1600 kilométert is képes megtenni egy tank üzemanyaggal, köszönhetően hibrid hajtásláncának, illetve benzines és LPG üzemű motorjának.

Nincs elég hely, hogy egyszerre birtokoljon az ember lakókocsit és a mindennapi életre alkalmas autót? A brit Campers Scotland kitalálta a megoldást, amely egyaránt praktikus, kényelmes és keveset fogyaszt.

Ehhez a Toyota Alphard Hybrid kisbuszát vette alapul a cég, amely alapvetően japán piacos, és hét- illetve nyolcfős személyszállító kivitelben kapható. Az Eco Explorer névre keresztelt kempingautó azonban nem csak egy csapatszállító, hanem egy mozgó szállás is, amely alkalmas a család mindennapjaiba besegíteni, a hétvégéken pedig kimozdulhat vele több ember is.

A belső tér kialakításakor a maximális praktikum kapta a hangsúlyt, így a középső üléssor kiszerelésre került, a hátsó sorban pedig három utas ülhet kényelmesen, tehát összesen öt férőhely található benne, amit így egy kinyitható asztal, mosogató és főzőlap váltott fel. Az első ülések beforgathatók, míg a hátsók sínen tolhatók előre-hátra, tehát akár öten is körbeülhetik az asztalt, így pedig a csomagtartó mérete is variálható a szükségeknek megfelelően. A kis hűtőszekrényben elférnek a hétvégi ételek, míg a hátsó támla és az asztallap ledöntésével egy hatalmas ágy varázsolható a Toyotába. Ezt egészíti ki a kipattintható tető, ahol még két fekhely keletkezik, tehát ahány ember utazhat, épp annyi alhat is benne.

A legjobb pedig csak most jön, ugyanis az Eco Explorer nem véletlen kapta nevét: meghajtásáról egy „Tribrid” rendszer gondoskodik egy 2.4 literes benzin-LPG kettős üzemű négyhengeres motorral, továbbá két elektromos egységgel – utóbbiak a hátsó kerekek mozgatásáért felelnek, tehát a Toyota hivatalosan összkerék-meghajtású. Mivel alacsony tempónál a rendszer képes csak az elektromotorokat dolgoztatni, ideális esetben akár 1600 kilométeres táv is megtehető egy tank üzemanyaggal.

A Campers Scotland 24995 fontot (9,15 millió forintot) kér az Eco Explorerért cserébe, ám ez még nem az LPG-benzin kettős üzemű rendszerrel felvértezett változat, a folyékony gáz opció ugyanis plusz kétezer fontba kerül, így a „Tribrid” változat 26995 fontot (9,88 millió forintot) kóstál. Mivel Japánból érkezik, egyelőre csak jobbkormányos változatban elérhető, ám terveben van az amerikai terjeszkedés is, így pedig előbb-utóbb felbukkannak az első balkormányos verziók is.