2019. március 04. 16:30   |   Autoblog
címkék:  

Elkészült az első Supra versenyautó

A Genfi Autószalonon tartja világpremierjét a Toyota GR Supra GT4, amelyet úgy terveztek és fejlesztettek, hogy tökéletesen megfeleljen a nemzetközi GT4 versenyszabályoknak. A Toyota GR Supra GT4 megfizethető és versenyképes alap lehet a privát versenyzők számára.

A GR Supra GT4 tanulmányautó azt mutatja, hogyan fejleszthető a nemrégiben bemutatott, ötödik generációs Supra egy vérbeli versenygéppé a nemzetközi GT4 futamokhoz, elérhető alternatívaként a privát versenyzők és a kisebb csapatok számára.

Az országúti használatra szánt Toyota GR Supra számos olyan értéket hordoz, amelyek ígéretes alapnak számíthatnak a GT4 futamok világában; ilyen például az autó tökéletes tömegelosztása, kétüléses kabinja, rendkívül merev és könnyű karosszériája, hátsókerék-hajtása és kifejezetten alacsony súlypontja. A rövid tengelytávolság és a széles nyomtáv kombinációja éppen az ideális 1,55 arányt, vagyis az ‘arany középutat’ adja ki a remek menetstabilitáshoz és fordulékonysághoz.

A tervezők megtartották az országúti változat mélyen ülő, erőteljes kiállását, de karosszériáját hosszabbra és alacsonyabbra formálták. Egy speciális kialakítású első diffúzor és egy hátsó légterelő szárny simítja ki a GR Supra GT4 körül a légáramlatokat, csökkentve a légellenállást és növelve a leszorítóerőt. Mindkét elem természetes kender- és len-alapú kompozitból készül, mert ez környezettudatosabb megoldás a hagyományos karbonszálas szerkezetéknél. A Supra eredeti könnyűfém keréktárcsáit OZ 11 x 18 colos versenykerekekre cserélték a tervezők.

A MacPherson első rugóstagot és a multilink hátsó futóművet megtartották, de mindezt versenyhangolású rugókkal, lengéscsillapítókkal és kanyarstabilizátorokkal egészítették ki. A magabiztos lassításról nagyteljesítményű Brembo fékek gondoskodnak. A GR Supra GT4 tanulmányautó gépházában továbbra is az eredeti 3,0 literes, soros hathengeres, kettős megfúvású turbótöltővel erősített motor található, amelyhez automata sebességváltó kapcsolódik. A blokk teljesítményét egy motorsport-szintű vezérlőegység és egyedi kábelezés növeli. A gépészeti változások közt fontos még megemlíteni a részlegesen önzáró differenciálművet.

A lecsupaszított utastérbe szilárd bukókeretet, FIA-szabványú tűzoltókészüléket és OMP versenyüléseket szereltek. A tanulmányautót motorsport-specifikus üzemanyag-tartály és gyorstankoló rendszer egészíti ki.

A GT4 a világ egyik leggyorsabban növekvő motorsport-kategóriája, amely egyre több nemzeti és regionális futammal bővül Európában, Észak-Amerikában, Ázsiában és Óceániában. A 2006-ban alapított és a FIA által felügyelt futamsorozatot arra találták ki, hogy a profik és az amatőrök számára egyaránt megfizethető versenyzési lehetőségeket biztosítson, és lépcsőként szolgáljon a GT3 kategóriába való továbblépéshez. A Toyota Gazoo Racing felméri majd a Supra GT4 potenciális vásárlóinak érdeklődését, mielőtt döntés születne az autó további fejlesztéséről.