2019. március 12. 17:15   |   Autoblog
címkék:  

Íme az Alfa Romeo első plug-in hibrid autója

Az Alfa Romeo Tonale SUV a márka első plug-in hibrid modellje, a Genfi Autószalonon mutatkozott be. A kompakt szabadidőmodell már első pillantásra egyértelműen olasz és összetéveszthetetlenül Alfa Romeo, összekapcsolja az értékes tradíciókat az új korszak jellemzőivel.

A Tonale alapformáit a humán idomok természetes szépsége ihlette, az összképet pedig a letisztult vonalak és felületek fényjátéka koronázza meg. Számos dizájnelem reflektál az Alfa Romeo gazdag történelmére, amelyeket a formatervezők harmonikusan beleillesztettek az Alfa Romeo aktuális formanyelvébe. Ide tartoznak például a klasszikus ‘többlyukú’ keréktárcsák, amelyek egészen az 1960-as évekig nyúlnak vissza, eszünkbe juttatva a márka tradíciókat.

A Tonale hangsúlyos oldalsó felületei szintén a múltat, az egykori Duetto és Disco Volante Spider modelleket idézik, miközben az autó jellegzetes Linea GT vonala a legendás GT Junior típusnak állít emléket. A frontrész jellegzetes, ún. Trilobo tagolása és Scudetto hűtőrácsa biztos pont a formatervezők számára – egyik megoldás sem hiányozhat egy Alfa Romeóról. Az ikonikus Scudetto mellett hasonlóan fontos szerepet töltenek be az egyedi, oldalanként 3-3 különálló fényforrást tartalmazó lámpatestek, eszünkbe juttatva az SZ és a Brera modelleket.

A különleges megoldások sorát gyarapítja a hátsó szárny, összekapcsolva az áttetsző tetőt a hátsó szélvédővel. A hátsó lámpáknak is rendkívül fontos szerepük van minden Alfa Romeo esetében; a finoman kidolgozott fényforrások a kézműves művészet jegyében születtek.

A Tonale utasterének kialakítását az Alfa Romeo versenytörténelme ihlette, ennek megfelelően a középpontban a vezető áll, a letisztult formák pedig dinamikus hangulatot idéznek. A vezetőközpontú elrendezés azonban nem egoista: a belteret úgy alakították ki a tervezők, hogy a szabadidőmodell négy utas számára komfortos legyen. Mindenhol finom anyagokkal találkozunk, s az egyedi megoldások sorát fokozzák az áttetsző, háttérvilágítással ellátott panelek a középkonzolon, tökéletes helyet biztosítva a DNA üzemmódkapcsoló számára.

A megfelelő információmennyiséget/-minőséget egy 12,3 col képátlójú digitális műszercsoport és egy 10,25 col képátlójú központi érintőképernyő biztosítja – utóbbi a központi rendszer lelkét képezi. Az új multimédiás rendszer, ami a multitasking funkciót is támogatja, kiváló felhasználói élményt biztosít: néhány ujjmozdulattal elérhetünk bármilyen tartalmat, illetve módosíthatjuk a kívánt beállításokat.

Az Alfa Tonaléban a benzines turbómotor munkáját egy hátul elhelyezett villanymotor támogatja. A D.N.A. vezetési üzemmódkapcsoló a Tonalében új funkcióval bővül, ami az energiamenedzsmentet érinti. Dynamic módban mindkét erőforrás erejét kihasználja a rendszer a maximális menetdinamika érdekében. A multimédiás rendszer érintőképernyőjének E-mozione gombjával egyedi beállítással lehet felruházni a gázreakciót, a fékrendszert és a kormányzás közvetlenségét.

A Natural üzemmód a legjobb kompromisszumot biztosítja a teljesítmény és a hatékonyság között, intelligens módon vezérelve a belső égésű erőforrás és a villanymotor együttes munkáját. Az eddig megismert Advance Efficiency mód ezúttal Advance E névre hallgat, a legtisztább működés érdekében a tisztán elektromos üzemmódot takarva. Sajnos műszaki adatokkal egyelőre nem szolgált az Alfa Romeo. Az azonban biztos, hogy az Alfa jövőjében is meghatározó lesz a villamosítás, tehát egyre több hibrid és elektromos modell érkezésére lehet számítani.