2019. március 19. 13:45   |   Autoblog
címkék:  

A nap képe: álmaink youngtimer BMW-je

A vibráló autós kultúrájáról híres Dél-Kaliforniában tevékenykedik a Redux nevű cég, amelyik különleges, harminc darabos szériát indít útjára a BMW E30 M3-ból. A kocsikat nemcsak restaurálják, hanem modern alkatrészekkel tökéletesítik. A végeredmény egy makulátlan, ízlésesen módosított youngtimer, orrában a legendás négyhengeressel.

Mindegyik Redux projekt egy BMW E30 M3 beszerzésével indul, amelynek felkutatásában és szállításában a Redux is tud segíteni. A donorautót mindenekelőtt alaposan átvizsgálják, majd módszeresen szétszedik. Eltűntetik a rozsdát, ha szükséges, majd csatlakozási pontokat alakítanak ki az új alkatrészek számára. Például fél- vagy teljes bukókeret is beszereltethető a kocsiba, mint ennél a pályanapokra kialakított autóban. A külső karosszériaelemek közül néhányat egyébként szénszál erősítésű műanyagból készítenek el; a lökhárítók, az első sárvédők, az oldalküszöbök és a tető is karbon, kilókat faragva le az autó tömegéből.

Számos E30 M3 felújításnál/átépítésnél kicserélik a Paul Rosche által tervezett négyhengeres erőforrást egy erősebb S54 hathengeresre, egy S65 V8-ra vagy akár egy S85 V10-re; jelen esetben azonban az S14 megtartása nem volt vita tárgya. Az E30 M3 DTM versenyautóban annak idején a 2,5 literes blokk 380 lóerőt teljesített és 10 ezret forgott, de gyakori újraépítést igényelt, utcai autóban ezért nem alkalmazható. Az első Redux M3 tulajdonosa a kényszer lélegeztetés mellett döntött. A turbóval pedig sikerült hasonló illetve nagyobb számokat hozni: a négyhengeres most 390 lóerőt és 528 Nm nyomatékot ad le 1 baros töltőnyomáson.

A blokkot a Redux szakemberei 2,3 literről 2,5 literre fúrták fel, és BMW Motorsport főtengellyel, továbbá egyedi dugattyúkkal és hajtókarokkal látták el. A tetemes nyomaték miatt a hatfokozatú kézi váltót is megerősítették, egyedi lendkereket és kéttárcsás kuplungot szereltek be. Az M3 ezen kívül részlegesen záró differenciálművet, megerősített hajtótengelyeket, valamint nagyobb átmérőjű kardántengelyt kapott. A gázokat rozsdamentes acél, katalizátoros kipufogórendszer ereszti a szabadba. A feljavított hajtásláncot EXE-TC verseny felfüggesztés és AP Racing fékrendszer egészíti ki, 330 és 304 milliméteres tárcsákkal, valamint 6- és 4-dugattyús nyergekkel. A Cinel DTM felnikre Michelin vagy Hoosier abroncsokat feszítenek.

A kabinban mindent, köztük a műszerfalat, a mennyezetet és az oszlopokat is nemes Alcantara szövettel illetve bőrrel borították, a szőnyegeket gyapjúra cserélték. A hátsó üléssort eltávolították, a helyére kivehető padot tettek. Persze az első üléseknek is menniük kellett, jelenleg Recaro Profi SPG kagylóülések tartják az utasokat. (Az utcai autókban Recaro SRD-k lesznek.) Fénypontok a BMW Motorsport golflabda váltógomb, a DTM-stílusú váltókar, valamint az AP Racing pedálszett.

A Redux E30 M3-jából összesen 30 darab lát majd napvilágot, mindegyik a tulajdonos igényeire szabva. Egy példány elkészítése 18-24 hónapot vesz igénybe, az árat több tényező befolyásolja és nem ismert.