2019. március 19. 17:05   |   Autoblog
címkék:  

Visszatér a De Tomaso Pantera

Akik a 70-es években európai stílusú, megbízható V8-as motorral szerelt sportkocsit kerestek, nagy eséllyel a De Tomaso Panterában találták meg a számításukat. Bár a gyártó azóta tönkrement, a Pantera szelleme tovább él, mégpedig az Ares Design Panther modelljében.

A lenyűgöző formájú Ares Design Panther az ikonikus De Tomaso Pantera modern inkarnációja. A Lamborghini Huracan alapjára épült és annak hajtásláncát építették bele, a karosszériája pedig teljes mértékben szénszál erősítésű műanyagból készült. Bár a Huracan jelentősen szélesebb, mint az eredeti Pantera, a tengelytávja csupán 12 centiméterrel hosszabb, így a Panther a klasszikuséhoz hasonló arányokat tud felmutatni. A karosszéria hűen közvetíti az eredeti formát, még a bukólámpák is megmaradtak; a kerékjáratokban azonban jóval nagyobb, elöl 20, hátul 21 colos kerekek forognak, s a világítótestek körben diódásak.

A kocsi mozgatásáról a Lamborghini fantasztikus 5,2 literes V10-es motorja gondoskodik, a módosított vezérlésnek és a sport kipufogórendszernek köszönhetően 641 lóerős teljesítménnyel és 600 Nm forgatónyomatékkal. A nulla-százas gyorsulásról nincs adat, de a végsebesség tisztességes 325 km/órában alakul. A Panther csupán 2 kilogrammal nehezebb a Huracannál, az előbbi mutatvány így nem tarthat tovább 3 másodpercnél. Az erő duplakuplungos váltóművön és Haldex rendszerű összkerékhajtáson keresztül jut az útra. A jármű lendületét pedig Brembo karbon kerámia rendszer fékezi.

Az Ares Design Panther május végén szabadul ki az utakra, de nem fogunk sokat látni belőle. Egy-egy példány három hónap alatt készül el és 615 ezer eurót kérnek érte.