2019. március 22. 17:55   |   Autoblog
címkék:  

A Porsche bemutatja a Cayenne Coupét

A Porsche egy kupé változattal bővíti a Cayenne családot. A Coupé élesebb vonalakat és teljesen új hátsót kap adaptív légterelővel, különálló hatású hátsó ülésekkel és két különböző tetőkoncepcióval – alapfelszereltségként fix panoráma üvegtetővel, opcionálisan pedig szénszálas tetővel. 340 és 550 lóerős motorral, május végén érkezik.

Az első szélvédő és az A-oszlop meredekebben döntött, mint a Cayenne esetében, emellett pedig a tetővonal is körülbelül 20 milliméterrel alacsonyabban kezdődik. Az átformált hátsó ajtók és domborítások a jármű szélességét 18 milliméterrel növelik, hozzájárulva izmos kiállásához. A rendszámtábla a lökhárítóban kap helyet, ami a járművet még közelebb láttatja az úttesthez. A hátsó légterelő még inkább kihangsúlyozza a kupés vonalvezetést.

Adaptív hátsó tetőlégterelőjével a jelenlegi Cayenne Turbo volt az első SUV, amely ilyen jellegű aktív aerodinamikai megoldást kapott. Az új Cayenne Coupé mindezt még messzebb viszi. A Cayenne Coupé összes modellváltozatán a Porsche Active Aerodynamics (PAA) csomag részeként új adaptív hátsó légterelő dolgozik együtt a tetőn lévő légterelővel. A modell sziluettjébe harmonikusan beépülő megoldás 135 mm-t kiemelkedik 90 km/órás sebesség felett, növelve a hátsó tengelyre ható leszorítóerőt.

Az új Cayenne Coupé az alapfelszereltség részeként kap 2,16 négyzetméteres fix panorámatetőt. A 0,92 négyzetméteres üvegezett rész kiválóan fokozza az utasok térérzetét, miközben a beépített napfényroló megvédi őket a napsugárzás hőjétől vagy a kinti hidegtől. Felár ellenében a Coupé kérhető szénszálas tetővel is, amely sportautós megjelenéssel ruházza fel a típust. A szénszálas tető a három könnyűsúlyú sportcsomag részeként érhető el.

A Sport Design csomag emellett például új, súlycsökkentett 22 colos GT Design kerekeket, klasszikus kockás üléshuzattal ellátott kárpitozást, valamint szénszálas és Alcantara belső betéteket kínál. A Cayenne Turbo Coupé esetében a csomag a sport kipufogórendszert is tartalmazza.

Az új Cayenne Coupé alaphelyzetben négy személy számára nyújt kényelmet. Elöl az új, nyolc irányban elektromosan állítható, integrált fejtámlával ellátott sportülések kivételes kényelmet és optimális oldaltartást nyújtanak. Hátul a Coupé alaphelyzetben olyan üléspadot kap, amely karakterében két különálló ülésre hasonlít. Emellett a hagyományos Cayenne modelléhez hasonló komfort hátsó üléspad is kérhető ingyenesen. A hátul ülők 30 milliméterrel alacsonyabban ülnek, mint a Cayenne esetében, így bőséges a fejtér. A csomagtartó ideálisnak mondható 625 liternyi teret kínál alaphelyzetben, amit a hátsó ülések ledöntésével 1540 literre növelhetünk (Cayenne Turbo Coupé: 600 – 1510 liter).

A piaci bevezetéskor két nagyteljesítményű változat lesz elérhető. A Cayenne Coupé háromliteres, hathengeres turbómotorja 340 lóerőt és 450 Nm maximális nyomatékot kínál. A széria Sport Chrono csomag révén ez a változat álló helyzetből 6,0 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/órára, amely az opcionális könnyűsúlyú sportcsomagokkal 5,9 másodpercre csökkenthető. A végsebesség 243 km/óra. A csúcsmodell, azaz a Cayenne Turbo Coupé lemezei alatt a négyliteres, biturbó V8-ast találjuk 550 lóerős teljesítménnyel és 770 Nm nyomatékkal. A Cayenne Turbo Coupé a nulla-százas sprintet 3,9 másodperc alatt képes letudni, végsebessége pedig 286 km/óra.

Az új Porsche Cayenne Coupé már rendelhető, az első példányok pedig május végével érkeznek meg a kereskedésekhez. Németországban a Cayenne Coupé 83 711 eurótól, a Cayenne Turbo Coupé pedig 146 662 eurótól elérhető.