2019. március 24. 07:00   |   Kőrössy Balázs
címkék:  

A nap képe: Porsche karbon-kerámia tárcsafék, előnyök nélkül?

A Which Car utánajárt, mire is jó igazából a Porsche karbon-kerámia tárcsaféke. Az egyik mérnök őszintén válaszolt a kérdésekre, így meglepő információkat kaptunk. Nem biztos, hogy megéri a plusz pénzt…

Aki azért szeretne karbon féktárcsákat az autójára tenni, mert azok hosszabb életűek vagy később fáradnak el a versenypályán, rossz hírünk van. Legalábbis a Which Car interjújából, melyet a Porsche egy mérnökével készített, az derül ki, hogy nincsenek efféle előnyei a drága fékrendszernek.

Paul Watson, a Porsche Ausztrália műszaki képviselője a Which Carnak adott nyilatkozatában elárulta, mik szerinte a drága fékrendszer igazi előnyei, s mik azok, melyeket túlgondol az autós társadalom. Szerinte a tömeg az egyik legnagyobb előny, hisz jóval könnyebb a karbon-kerámia, mint az acél, így a rugózatlan tömeg sokkal alacsonyabb lesz, nem kell annyit dolgoznia a futóműnek, tehát a kanyarokban profitálhatunk belőle, azonban egyáltalán nem melegszik el később vagy lesz hosszabb életű ez a technológia, ha versenykörülmények között használjuk kedvenc járgányunkat.

„Igen, a karbon-kerámia tárcsák is gyorsan kopnak, ha az ember keményen fékezget. A magas hő ugyanis gyorsan bontja a szenet a szerkezetben, tehát ha valaki sok pályanapon vesz részt, inkább a fém tárcsákat javasoljuk neki” – mondta a szakember.

Habár az első ilyen technológiával ellátott Porsche modelleket úgy reklámozták, hogy akár az autó teljes élettartamát kibírják a fékek, a tulajdonosok visszajelzései alapján hamar kiderült, ez közel sincs így. De akkor mégis kinek ajánlott a karbon-kerámia fék? Nos, Watson úr szerint annak, aki nem szereti tisztogatni a kerekeit, ugyanis a más összetétel miatt így nem rakódik a felnire fékpor. Mindezek ellenére fura, hogy a versenysportokban karbon-kerámia rendszereket használnak – persze profi szinten lehet, egészen más összetételről beszélhetünk, mint az utcai modellek esetén.