címkék: autóteszt, chiron, divo, prototípus, sportkocsi, új bugatti
Sivatagban tesztelik az ultraritka Bugatti Divo modellt
Ezúttal nem kémfotók, hanem a Bugatti gyári képei kerültek fel a netre, melyek a Chironon alapuló, ám annál fejlettebb, mindössze 40 példányszámban készülő Divo egy prototípusát mutatják teszt közben, 40 fokot meghaladó hőségben.
Mielőtt megkezdődne az igencsak limitált szériás Bugatti Divo első példányainak leszállítása, a gyártó még finomhangolja és mindennel szemben ellenállóvá teszi a Chiron továbbfejlesztett változatát.
A mindössze 40 darabszámban készülő francia szuperautóról a Bugatti töltött fel képeket, ahogy a 40 fokot meghaladó hőségben, a sivatagban teszteli fejlesztőmérnökével, Julia Lemkével a fedélzeten. A teszten nem egyszer 250 km/órát meghaladó gyorsításokat értek el, így a motor, a turbók és a gumik viselkedéséről is pontosabb képet kaptak, mintha csak egy laborban szimulálták volna a körülményeket.
Csak emlékeztetőül, a Divo a Chiron édestestvére, így teljesen ugyanazt a W16-os nyolcliteres motort kapja, éppen annyi, 1500 lóerővel és 1600 Nm-rel, mint a Chironban. A különbségeket inkább a kasztnin kell keresnünk. Talán a legfontosabb, hogy a Divo 35 kilogrammal könnyebb, míg még több leszorítóerőt képes termelni, s még egy fokkal stabilabb lett. Ez többek között a teljesen új karosszéria paneleknek is köszönhető.
A mindössze 40 darabos széria mindegyik példányát eladták rögtön a hivatalos bemutatót követően.