2019. április 26. 12:30   |   Kőrössy Balázs
címkék:  

Vajon hány szárny van ezen a Nissan GT-R-en és miért?

Egy elvetemült Nissan GT-R modellt készített a Franco Scribante Racing. A japán sportautóból egy hegyeket mászó négykerekűt készített a csapat, melynek első szárnyai nagyobbak egy embernél is, és akkor még nem esett szó a hátsóról…

A hegymászó autósport egy komoly szakma, hisz amellett, hogy a természet együtthatóit (gravitáció, oxigén ritkulása, masszív hőmérsékletváltozás) kell leküzdeni, továbbá elég egy apró hiba, és vége a pilóta életének, még brutálisan gyorsnak is kell lenni.

Ehhez a legjobb alapot egy már eleve sportolásra kiképzett négykerekű jelenti általában, amely nincs másként ezúttal sem. A Franco Scribante Racing ugyanis egy Nissan GT-R-t alakított át tetőtől talpig úgy, hogy egy brutális szélesítést, hatalmas diffúzort és még nagyobb szárnyakat aggatott a japán sportkupéra, miközben eredeti jegyei is megmaradtak. A brutális spoilerek a minden esetben maximális leszorítóerőért és az így generált tapadásért kaptak helyet – még az autó orrára is jutott egy ágynak is beillő darab.

Persze bolond lenne, aki azt hinné, a motorháztető alatt minden gyári maradt, így bár nem tudni részleteket, a 3.8 literes duplaturbós V6-os erejét 550-ről 1000 paripa fölé húzták a mérnökök – többek között a turbók lecserélésével, egy hatalmas intercooler beépítésével, valamint a kipufogórendszer átalakításával.

Az autó első futamát a dél-afrikai Jaguar Simola Hillclimb versenyen tartja májusban. A hogyan tovább pedig kiderül az eredményhirdetést követően.