2019. április 27. 07:00   |   Kőrössy Balázs
címkék:  

A nap képe: A modellautó, mely többet ér az eredetinél

Egy Ford Escort mániás ékszerész több mint húsz évig készítette élete művét, egy 1:25-ös méretarányú, második generációs raliautót, melyet még Ari Vatanen terelgetett a ’70-es évek végén. A modell igazi érdekessége, hogy csak nemesfémekből és drágakövekből áll.

A méretarányos (játék)modellautók általában az eredeti példányok árának töredékébe kerülnek, hisz általában nem annyira kifinomultak, nem olyan fajta anyagokból és főleg nem annyi alkatrészből állnak, mint eredeti társaik, mégis ránézésre olyanok, mint az igaziak.

Az alábbi modellre is igazak az állítások, csakhogy ezúttal az anyagminőség sokkal kifinomultabb, mint az eredeti példányé, ugyanis fő építőelemei között az arany, ezüst, különböző tisztaságú gyémántok és egyéb drágakövek találhatók.

Hogy miért? Mert készítője, Russell Lord egy profi ékszerész, aki nem mellesleg rajong a Ford Escortokért. Ő maga eddigi élete során 55 különböző Escort modell tulajdonosa volt, s még 25 évvel ezelőtt ért meg benne a gondolat, hogy elkészíti saját méretarányos modelljét, mely a ’70-es években ralibajnokságban versenyző Ari Vatanen kupéját testesíti meg.

A hosszadalmas munka során a férfi 78 ezer fontot (29,125 millió forintot) érő nemesfémet és drágakövet használt fel hozzá, s végül három éve fejezte be teljesen 1:25 méretarányban többezer munkaórát beleölve.

„Ez egy hobbi volt számomra, melyhez állandóan visszatértem, de három éve elhatároztam, végleg befejezem. Ismerem ezt az autót kiválóan kívül-belül, így nem volt szükség tervezgetésre, egyszerűen darabról darabra raktam össze.” – mondta az ékszerész-modellező.

Elég csak a képekre nézni, s gyönyörködhetünk a minőségi és költséges alkotásban: a kasztni és a padlólemez ezüstből lett kimunkálva, míg aranyat használt a gépzető lefogatásához, illetve a hátsó szárny is ebből készült. A hűtőrács fehérarany, a fényszórók és a ködlámpák gyémántból vannak, az indexek narancszafírból, míg a féklámpák rubintból, a hátsó Ford embléma pedig zafírból készült.

Az anyósülés sínen mozgatható, a platina váltórúd szintén mozgatható, a kézifék behúzható. Az ablakokhoz temérdek vázát tört össze a készítő, mire mindenhol kijött a tökéletes ív. A hihetetlen modellt május 2-án bocsátják árverésre, a bevétel pedig jótékony célokat fog szolgálni.