2011. április 25. 19:18   |   Autoblog
címkék:  

A Nissan Leaf lett a 2011-es Világ Év Autója

A New York-i Nemzetközi Autókiállításon hirdették ki, hogy az elektromos hajtású Nissan Leaf lett 2011-es Világ Év Autója, ezzel maga mögé utasítva a BMW 5-ös szériát és az Audi A8-at. Komoly siker ez, hiszen a Nissan villanyautóját már az Európai Év Autójának is megválasztották idén.

A World Car Awards szervezet zsűrije megjegyezte, hogy „a Leaf a híd a Nissan merész elektromos világába. Ez az ötüléses ferdehátú a világ első elektromos autónak tervezett, nagy szériában gyártott autója. A Nissan adatai szerint hatótávolsága teljes töltöttség esetén 160 kilométer felett van, 8 óra alatt lehet 220 voltos áramforrásból feltölteni, és nem bocsájt ki kipufogógázokat. Alacsony súlypontja kivételes kanyarvételi tulajdonságokkal vértezi fel, és szinte teljesen mentessé teszi az alulkormányozottságtól. Mi a jó hír? Pont olyan érzés, mint egy hagyományos autó, csak csendesebb annál."

A Világ Év Autója megmérettetés 2004-ben indult útjára, és nyertesét ázsiai, európai és amerikai szakújságírókból álló zsűri választja.

A Nissan Leaf már megvásárolható Japánban, az Egyesült Államokban, és egyes európai országokban, majd 2012-ben a világ további piacain válik elérhetővé. Az autót jelenleg a Nissan oppamai üzemében, Japánban gyártják. Gyártása 2012 végén megkezdődik majd az Egyesült Államok béli tennessee-i üzemben, és 2013 elején a Nissan sunderland-i üzemében, Nagy-Britanniában is.

A Nissan, amely szövetséges partnerével, a Renault-val együtt a világon vezető pozíció kivívására törekszik a zéró-emissziós mobilitás terén, világszerte több mint 90 kormánnyal, várossal és egyéb szervezettel létesített partneri viszonyt, melyek célja nem csak az elektromos járművek és lítium-ion akkumulátorok fejlesztése és gyártása, hanem a fenntartható mobilitás magvalósítása is. A Nissan átfogó megközelítéssel ösztönzi a világot a fenntartható mobilitás kialakítására, ide tartozik például a feltöltő hálózat, az infrastruktúra fejlesztése, az újrahasznosított anyagok felhasználása és a széleskörű energia-hasznosítási rendszer alkalmazása, amelynek része a  lítium-ion akkumulátorok második körben történő hasznosítása.