2019. május 21. 13:00   |   Autoblog
címkék:  

Konnektoros hibrid SUV-ot mutat be az Audi

Az Audi folytatja villamosítási offenzíváját és újgenerációs plug-in hibrid szabadidőautót dob piacra. Az Audi Q5 55 TFSI e quattro 367 lóerős, elegendő neki 5,3 másodperc a százas tempó eléréséhez, tisztán elektromos módban ugyanakkor 40 kilométert is képes megtenni. Piaci bevezetése a harmadik negyedévben indul.

Az új Audi Q5 55 TFSI e quattro a piac egyik legerősebb és leggyorsabb hibrid SUV-ja lesz. Orrában egy 2 literes TFSI turbómotor dolgozik, 252 lóerős teljesítménnyel és 370 Nm-es forgatónyomatékkal, amelyet egy 105 kW-os és 350 Nm nyomatékú állandó mágneses szinkronmotor egészít ki. A villanymotort és az elválasztó kuplungot a hétfokozatú S tronic váltóműbe integrálták a mérnökök. Utóbbi a quattro hajtásláncnak adja át a hajtónyomatékot.

A hibrid SUV lenyűgöző 367 rendszer-lóerőt és 500 Nm nyomatékot ad le, utóbbit már alig valamivel alapjárat fölött, 1250-es fordulatszámnál. A nulla-százas gyorsulás 5,3 másodpercet vesz igénybe, a csúcssebesség pedig 239 km/óra. A hibrid Q5 szabványos fogyasztása 2,4 l/100 km, míg a WLTP ciklus szerinti elektromos hatótávolsága 40 kilométer. Elektromos üzemmódban a 135 km/órás tempó is elérhető, ami már az autópályás vezetéshez is megfelelő. A 14,1 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátort a csomagtér padlója alatt helyezték el.

A Q5 55 TFSI e intelligens összkerékhajtást kapott, amely szenzorok segítségével és a menetadatok folyamatos elemzésével képes előre látni. Alacsony terhelésnél és normál körülmények között például csak az első kerekek hajtottak. A quattro rendszer szoros együttműködésben van a vezetési üzemmódokkal és az autó előrelátó hatékonysági asszisztensével (PEA), amely az utazások során szabályozza az energia-visszatermelést. Ehhez navigációs adatokat használ és folyamatosan figyeli az elöl haladó jármű távolságát. Ha az adaptív sebességtartó aktív, a PEA automatikus fékezéssel és szabályozott gyorsítással fokozza az energia-visszatermelést és hatékonyságot.

Három különböző vezetési üzemmód áll rendelkezésre, a hibrid mód, az elektromos mód és az akkumulátor töltését megőrző mód. Hibrid üzemmódban akár 80 kW-nyi elektromos energia is termelhető a regeneratív fékezés által. 0.2 g-ig a fékezés feladatát a villanymotor látja el. Az akkumulátor feltöltése CEE 400 V/16 ipari aljzatról mindössze 2,5 órát vesz igénybe, de 220 V-os konnektorról is megvan egy éjszaka alatt (6 óra).

Az Audi Q5 55 TFSI e quattro már megrendelhető, németországi alapára 60 450 euró. Piaci bevezetése az év harmadik negyedévében indul.