2019. május 26. 18:50   |   DG
címkék:  

Konnektoros hibridként is jön az új Škoda Superb

A Škoda új almárkát alapított villamosított modelljei számára. Az első két iV modell a márka történetének első tisztán elektromos autója, a Citigoe iV, valamint a Superb iV, a megújult felső-középkategóriás típus hálózatról tölthető kivitele. Gyártása ősszel indul, piaci bevezetése pedig a jövő év elején kezdődik.

A Superb iV a cseh márka első sorozatgyártású konnektoros hibrid modellje lesz. Hajtásláncában egy 1,4 literes TSI turbómotor és egy elektromotor dolgozik össze. A benzinmotor teljesítménye 156, a villanymotoré 115 lóerő; utóbbi önmagában is képes mozgatni a járművet. Sport üzemmódban a két aggregát kombinált teljesítménye 218 LE, nyomatéka pedig 400 Nm. Az erőt egy hatfokozatú duplakuplungos váltómű továbbítja a kerekek felé.

A villanymotort energiával ellátó akkumulátor 37 Ah-s és 13 kWh kapacitású, 55 kilométeres elektromos hatótávot biztosít (WLTP). Éjjel otthon kényelmesen feltölthető, 3,6 kW-os fali töltővel a művelet csak 3 és fél órát vesz igénybe. Mivel az akkumulátort a hátsó tengely elé építették be, a Superb iV poggyásztere csak 485 literes (a kombié 510 literes). Az üzemanyagtank 50 literes.

Kívülről a hibrid modellt nem sok minden különbözteti meg a normál Superbektől; a hátuljára felkerült egy iV jelvény, első lökhárítója pedig egyedi kivitelű, méhsejtmintás alsó ráccsal, aktív lamellákkal és tömör hűtőmaszkkal, amelyben a töltőfedelet is elrejtették. A műszerfal 26 centiméter átmérőjű digitális változatban is rendelhető, az infotainment rendszerben pedig modellspecifikus menüpontok és funkciók is megtalálhatók. Az alapfelszereltség része a 8 colos képernyővel szerelt Amundsen navigációs rendszer, de 9,2 colos Columbus rendszer is kérhető. Mindkettőben található eSIM kártya is, így mindig online állapotban vannak. A Superb iV-ben alapfelszerelés a vontatmánnyal manőverezést segítő rendszer és a 360 fokos kamerarendszer is.

A Superb általános frissítésen is átesett a 2020-as modellévre. Tovább cizellálták a külsejét és új technológiákat, illetve korszerű asszisztens rendszereket építettek bele. Az óriási utas- és csomagtér nem változott. Az egyik legfontosabb újdonság a Škodában első ízben megjelenő full LED Matrix fényszóró, amely különböző világítási sémákra képes a beállított menetmód és az időjárás függvényében. A világítótest tartalmaz egy LED modult a tompított és a távolsági fényszóróhoz, három további diódát a szegmentált távolsági fényszóróhoz, egy LED-et a statikus kanyarvilágításhoz, egy vékony LED csíkot az irányjelzőkhöz, a nappali világítás elemeit, valamint egy tűszerű LED-struktúrát az animált hazakísérő funkcióhoz. Az áttervezett ködlámpákban is LED-ek dolgoznak és ugyancsak képesek a kanyarba befordulni. A hátsó lámpák is teljes egészében diódásak lettek és immár dinamikus irányjelzőket tartalmaznak.

Az áttervezett első lökhárító miatt a Superb hosszabb lett 8 mm-rel, a kombi pedig 6 mm-rel (limuzin 4869 mm, kombi 4862 mm). A tengelytáv és a magasság nem változott (2841 mm, illetve 1469 és 1477 mm), a poggyásztér is maradt a korábbi űrméretű (limuzin 625 l, kombi 660 l). Bővítve az előbbiből 1760, az utóbbiból 1950 literes raktér alakítható ki. A Superb elölről és hátulról is másképpen fest. A hűtőmaszkon dupla pálcák vannak, nagyobb méretű és jobban benyúlik a lökhárítóba. A LED-es fényszórók minden változaton keskenyebbek, a nappali fénycsíkok pedig a hűtőmaszkig érnek. A hátsó lámpákat vízszintes krómcsík köti össze, a hátsó fedélen pedig Škoda felirat látható. A Laurin & Klement elegáns csúcsmodellen több a krómozott részlet és egyedi stílusú 18 colos könnyűfém kerekeken gördül.

Az utastér elegánsabb hatást kelt a krómozott alkatrészeknek és az újfajta kárpitanyagoknak köszönhetően. A díszítéseket is kicserélték, s az Alcantara vagy bőr kárpitozáson kontrasztos színű szegélyvarrást alkalmaztak. Ilyet látunk a könyöktámaszokon és az ajtópaneleken is. Az L&K modellhez Alcantara tetőkárpit is kérhető fekete vagy bézs színben.

A modellsorozat legdinamikusabb tagja a Superb Sportline, amelyet fekete részletek különböztetnek meg a többi modelltől. Hűtőmaszkja, alsó lökhárítórácsa és kerekei is feketék, míg a hátsó lámpákat összekötő dekorelem is fényes fekete. Mindemellett a külső tükörházak, az ablakkeretek, továbbá a kombi modellen a tetősínek is fekete színűek. Alapfelszerelés a LED Matrix fényszórórendszer, a 10 mm-t ültető sport felfüggesztés, továbbá a 18 colos kerékgarnitúra. A dominánsan fekete utastérben a sofőr és utasa integrált fejtámlás Alcantara/bőr sportülésekben foglalhat helyet. A kormány háromküllős. A mennyezet és az oszlopok most első ízben Alcantara borítást kaphatnak.

A plug‑in hibrid hajtáslánc mellett az új Škoda Superbhez hat másik erőforrás áll rendelkezésre, amelyek tízre növelik a motor/meghajtás kombinációk számát. Az alapmotor az 1,6 TDI 120 lóerővel és 7-sebességes DSG-váltóval, ezt követi a vadonatúj, EVO generációs 2 literes TDI 150 lóerővel és hatfokozatú kézi vagy 7-sebességes DSG-váltóval. A csúcs TDI 190 lóerőt állít szolgálatba és 7-sebességes DSG-vel szállítják. Ez a változat négykerék-hajtással is megrendelhető.

A belépő benzinmotor az 1,5 literes TSI, 150 lóerős teljesítménnyel és hatos kézi vagy hétfokozatú DSG automataváltóval. A sorban következő aggregát a 2 literes TSI, 190 lóerővel és ugyancsak hétgangos DSG szerkezettel. A csúcsot a 272 lóerős 2 literes TSI jelenti, 7-gangos DSG-váltóval és összkerékhajtással.