2019. június 01. 15:04   |   Kőrössy Balázs
címkék:  

Pickup lett a Mazda MX-5-ből

Roadster pickup. Talán egy újabb értelmetlen, mégis divatos kategória lesz egyszer, hisz az autósvilágtól bármi kitelik. Addig is itt egy platóssá alakított Mazda MX-5 még az első generációból, melyre nehéz szavakat találni.

Kis mérete és kiváló vezetési élménye – no meg nyitható teteje – miatt napjaink legsikeresebb roadstere lett a Mazda MX-5, mely immáron a negyedik (ND) generációját tapossa.

Bár voltak a japán márka részéről kupé jellegű próbálkozások, végül a motorosan nyitható keménytető és a kézzel mozgatható vászontető párosa lett a befutó, így más változatok nem is készülnek az autóból.

Persze mindig akadnak kísérletező szellemű tulajok, akiket adott esetben a körülmények együtt állása is segít elképesztő terveik megvalósításában. Ezért kezdett pickupként új életet egy elsőgenerációs (NA) MX-5 valahol Amerikában. Az 1990-es gyártású Miata valamivel több mint két éve felbukkant már a neten – mi itt írtunk róla – akkor 22 ezer mérföld volt csupán órájában, és az online árverésen kezdőára 6000 dollárra rúgott, bár állapota némileg jobb volt.

Sokat nem tudunk róla, de az biztos, hogy a hátulját csúnyán összetörték egy balesetben, ezért tulajdonképp adott volt a teljes átalakítás. A Miata nem csak egy puttonyt kapott, hanem tengelytávját is jócskán megtoldották. A tetőszerkezet maradt az eredeti, és bár biztos nem olyan élmény vele szerpentinezni, továbbra is lapos, ráadásul amerikai mércével nézve nem is kimondottan hosszú lett.