2019. június 20. 16:00   |   Autoblog
címkék:  

Itt a Peugeot első villanyhajtású SUV-ja

A Peugeot bemutatta az új 2008 SUV-ot, amely az i-Cockpit legújabb generációs változatával és a márka tudásának legjavát képviselő felszerelésekkel és vezetéssegítő funkciókkal érkezik. Az új 2008 SUV háromféle – elektromos, benzines és dízel – erőforrással lesz megvásárolható. Forgalmazása még idén elindul.

A karakteres és egyedi stílusú új 2008 SUV új fejezetet nyit a Peugeot szabadidő-autók történetében, és egyedi karaktere ellenére is tökéletes összhangot mutat a jelenlegi választék stílusával. A kiegyensúlyozott vonalvezetés és az általános arányok egyértelműen SUV-ra utalnak, melyen a hátrébb tolt szélvédő vízszintesebb motorháztetőt és erőtől duzzadó külsőt eredményezett. A jellegzetes, tekintélyt parancsoló orr-rész meghatározó elemei az egyenes és büszke hűtőmaszk (mely az elektromos változatokon a karosszériával megegyező színű), a szoborszerű motorháztető és a fényszórók alatt elhelyezkedő LED-es nappali lámpák.

A fazettás kialakítású merész profil háromszögei azonnal magukra vonják a tekintetet. Az eredmény egy kihegyezett, metsző stílusú autó, ahol az egyes karosszériaelemek megmunkálása igazi technikai bravúrnak számít. A különleges vonalak harmonikusan húzódnak egészen a csomagtérajtóig, és egységes összképet eredményeznek. Az egyértelmű feljebb pozicionálást jelzi az elegáns fekete tető, valamint a GT Line és a GT változat szitanyomatos C oszlopa. A magas övvonaltól sportos hátsó részen a lámpákat elegáns fekete csík köti össze. A PureTech 130/155, illetve a BlueHDi 130 motorral szerelt változatok ezen kívül dupla kipufogóvéget is kaptak.

A három LED-es fénykarommal most új értelmezésben találkozunk, mely nem kevésbé kifejező. Az éjjel-nappal világító hátsó lámpák mindegyik változaton megtalálhatók, a felső kategóriás modelleken az első fényszórókban is ilyen van. A hagyományos kínálaton felül a vagányabb stílus jegyében további rafinált karosszériaszínek állnak rendelkezésre, mint az Elixir-vörös, a Vertigo-kék és a Fusion-narancs.

Az utastérben kiemelt figyelmet kapott a szín- és anyaghasználat: a nemes anyagok különleges árnyalatokkal kombinálódnak. A rafinált műszerfaldíszítések narancs vagy kék tamponnyomással készültek. Az Allure változatot a világoskék színű modern „Urbanoïde” kárpitozásnak köszönhetően eleven, high-tech hangulat jellemzi. A dinamikus GT Line változat sötétebb színvilágát adamitszínű betétek dobják fel. Az előkelő, kifinomult GT és e-2008 GT változat Alcantara, bőr és high-tech szövet anyagok kombinációját kínálja. Míg a GT változaton a fekete kárpit adamitszínű díszvarrást kapott, az e-2008 GT változaton az exkluzív Greval szürke Alcantara kárpitot zöld és kék öltések díszítik.

Az új 2008 SUV különösen sokoldalú szabadidőautó. 4,3 méteres hosszméretének és a 2,6 méteres tengelytávnak köszönhetően csomagtartója is tisztes méretekkel rendelkezik (434 liter), függetlenül attól, hogy milyen motortípust választunk. A variálhatóságról a két helyzetbe állítható padló gondoskodik, mely a hátsó üléspad lehajtása esetén szinte teljesen síkfelületet biztosít.

Az i-Cockpit továbbra is ugyanazokkal az alapjellemzőkkel rendelkezik, és az érzékekre kihegyezett, tökéletes ergonómiájú vezetőhelyet kínál: kisméretű kormány, amelynek jobb a fogása és megkönnyíti az autó irányítását, könnyen elérhető és jól olvasható, nagy méretű HD érintőképernyő, és mostantól egy magasra helyezett innovatív 3D műszeregység. Az információk közvetlenül a vezető látóterében jelennek meg, egyes változatokon holografikusan. A kijelzések dinamikusak és animáltak: fontosságuktól és sürgősségüktől függően ugranak a vezető szeme elé, aki akár fél másodpernyi reakcióidőt is nyer ezzel.

Az érintőképernyő egyes változatokon akár a 10” átmérőt is elérheti, vezérlése pedig a billenőkapcsolók mellett elhelyezett érintő gyorsgombokkal történik. A precizitás mellett a másik jelszó az igényesség, hiszen a látás mellett a tapintásnak is fontos szerep jut: a műszerfalon habosított műanyaggal, az utastér többi részében pedig olyan kellemes és kifinomult anyagokkal találkozunk, mint az Alcantara és a nappabőr. Az ajtótáblák és a műszerfali betétek karbon hatásúak.

A kategóriában ritkaságnak számító, magasabb szegmensekből átvett felszerelések és vezetéssegítő funkciók a márka tudásának legjavát képviselik. A technológiai arzenál egyenesen lenyűgöző. A félautonóm vezetés felé tett első lépésként a Drive Assist rendszer a következő funkciókat egyesíti magában: Stop & Go funkcióval rendelkező adaptív tempomat, Park Assist, automata vészfékező rendszer, mely 5–140 km/h-ig éjjel-nappal észleli a gyalogosokat és a kerékpárosokat is, sávtartó asszisztens, fáradtságérzékelő rendszer, távolságifény-asszisztens, kibővített táblaolvasó rendszer és holttérfigyelő.

A MirrorLink, Apple CarPlay és Android Auto protokollal kompatibilis MirrorScreen funkció jóvoltából a telefon tartalma a központi kijelzőre tükrözhető. Az indukciós töltőn felül az autóban akár négy USB-csatlakozó is rendelkezésre áll.

A legújabb generációs, hatékony és moduláris CMP platformra épült új Peugeot 2008 SUV többféle energiaforrással társítható. Igényektől és gépkocsi-használati szokásoktól függően szabadon választható a teljesen elektromos, a benzines vagy a dízel meghajtás. Egyes változatokon az üzemmódkapcsolóval a vezetési mód – eco, normál vagy sport – megválasztására is lehetőség van. Hogy a járatlanabb utaktól se kelljen visszariadni, az opciós Grip Control funkció lejtmenet-szabályozóval is kiegészül. A termékkínálat 4 kiviteli szintre oszlik: Active, Allure, GT Line és GT. Ezek mindegyike rendelkezésre áll teljesen elektromos, benzines és dízel változatban is.

A Peugeot első villanymeghajtású SUV-ja varázslatosan új élményt ígér. A 100 kW (136 LE) teljesítményű motor 260 Nm azonnal rendelkezésre álló nyomatékával a legkülönbözőbb helyzetekben is élvezetes vezetést garantál. A nagy kapacitású (50 kWh) akkumulátor – az új WLTP szabvány alapján – akár 310 km hatótávolságot is képes biztosítani. Az akkumulátorra 70% töltőkapacitás erejéig 8 év (vagy 160 000 km futásteljesítményig érvényes) garancia vonatkozik. A fékezéskor bekövetkező energiavisszanyerésnek két módja áll rendelkezésre, melyek közvetlenül a sebességváltó karról kapcsolhatók: Drive („D”) hagyományos energia-visszatermelés, Brake („B”) lassítás közvetlenül a gázpedálra hatva.

Az akkumulátorokat a padlóban helyezték el, az utastéri helykínálat és a csomagtartó-kapacitás így megegyezik a belső égésű motorral szerelt változatokéval. Az akkumulátor töltési ideje a rendelkezésre álló berendezés teljesítményétől függ: a gépkocsihoz kapott töltőkábellel a teljes feltöltés 16 óra, fali töltőegységről (háromfázisú kábellel 11 kW vagy egyfázisú kábellel 7,4 kW) a teljes töltés ideje 5h15 és 8 óra között van. Az akkumulátor hőszabályozásának köszönhetően a 100 kW-os utcai töltőoszlopokat is igénybe lehet venni, ezekkel 30 perc alatt 80%-os töltöttségi szint érhető el. A navigációs rendszer képernyőjén vagy a MyPeugeot mobil alkalmazáson keresztül időzített töltés beprogramozására is lehetőség van.

A legújabb Euro6 normáknak is megfelelő belső égésű motorok a márka legfrissebb műszaki fejlesztéseinek eredményei. Egytől egyig Stop & Start rendszerrel és részecskeszűrővel vannak felszerelve. Egyes motorokhoz a legújabb generációs nyolcfokozatú EAT8 automataváltó is kérhető. A benzinmotorok a háromhengeres, 1,2 liter hengerűrtartalmú motort veszik alapul: PureTech 100 S&S BVM6, PureTech 130 S&S BVM6 vagy EAT8, PureTech 155 S&S EAT8 (kizárólag a GT változaton). A dízelkínálat a négyhengeres, 1,5 liter hengerűrtartalmú motorból indul ki: BlueHDi 100 S&S BVM6, BlueHDi 130 S&S EAT8.

A világpiaci forgalmazásra szánt új Peugeot 2008 SUV forgalmazása bizonyos piacokon már 2019 végén kezdődik. Az Európában értékesített modellek Vigóban, a kínai piacra szánt járművek Wuhanban készülnek.