2019. június 21. 18:15   |   DG
címkék:  

A leggyorsabb négyajtós Mercedes

A Brabus megalkotta a világ legizmosabb és legjobban gyorsuló négyajtós AMG GT modelljét. A Mercedes-AMG GT 63 S motorjából 800 lóerőt hozott ki, a nulla-százas sprint így hihetetlen 2,9 másodpercre csökkent. A csúcssebesség 315 km/óra, elektronikusan korlátozva.

A Brabus boszorkánykonyhájában ismét egy 800 lóerős biturbó V8-as motort építettek, amely minden tekintetben a csúcsot képviseli. A gyáriak helyére két saját fejlesztésű turbófeltöltőt szereltek be, nagyobb kompreszor egységgel és megerősített tengelycsapággyal. Ezek után átírták a motorvezérlést, a töltőnyomást pedig 1,6 barra állították be. A motor 161 lóerővel és 100 Nm nyomatékkal teljesít többet gyári önmagánál, amely már eleve brutálisan erős a maga 639 lóerejével és 900 Nm nyomatékával. A 800 lóerő 6600-as fordulatszámon ébred, a maximális 1000 Nm-es nyomaték pedig már egészen alacsony, 3600-as fordulatszámon jeletkezik.

A Brabus 800 a kilencfokozatú Speedshift automataváltóval és a 4MATIC+ intelligens összkerékhajtással 2,9 másodperc alatt katapultál 100 km/órára; nincs még egy Mercedes, ami ennyire fürge lenne. A végsebességet elektronika korlátozza 315 km/órában. A 4 literes erőmű hangjával is örömet okoz, csappantyús sport kipufogórendszeren keresztül ereszti ki a szabadba. A titánium/karbon végcsövek átmérője 90 mm.

Az óriási teljesítmény megkövetelt néhány kisebb aerodinamikai módosítást is a karosszérián. A tervezők karbon légterelőket fejlesztettek a négyajtós AMG-hez, amelyek a szélcsatornában vizsgáztak. Az első kötény speciális légterelő lapokat és alsó toldatot kapott, amelyek hatékonyan csökkentik a felhajtóerőt nagy tempónál. A far is látványosabb és sportosabb lett, hatalmas diffúzort raktak fel, amely az oldalanként dupla kipufogóvégeket is körbeöleli.

Az ék alak hangsúlyozásának érdekében eltérő méretű kerekeket csavaroztak a Mercedesre. Elöl 21, hátul 22 colos, új tízküllős kovácsolt Brabus Monoblock Z Platinum Edition görgők kerültek fel az autóra, 275/35, illetve 335/25 méretű abroncsokkal. A kerekek és a sárvédők közti távolságot az Airmatic Sport ültetőmodullal minimálisra csökkentették (-25 mm).

A motortuning mellett a Brabus másik szakterülete az exkluzív belső tér berendezés. A képeken szereplő autóban minden négyzetcentimétert nemes fekete bőrrel borítottak, az ülésekbe fehér csíkokat is húztak. A díszvarrás színe mindenhol fehér. Sportos hangulatot teremtenek az alumínium pedálok és a hasított bőr karimájú kormány.

A Brabus 800 komplett autóként rendelhető meg a Brabustól, de a tuningmesterek “hozott” anyagból is szívesen dolgoznak.