2019. július 15. 17:40   |   Autoblog
címkék:  

Európába jön a Jeep pickupja

A Jeep 27 év után visszatért a pickup szegmensbe, és jó hír a rajongóknak, hogy a Gladiator az Egyesült Államok után Európában is megjelenik. Az egyedülálló jármű a Wrangler terepjáró képességeire épít, de nagyobb és praktikusabb nála. A Gladiator nálunk csak 3 literes V6-os turbódízel motorral és Sport, Overland, valamint Rubicon felszereltséggel lesz megvásárolható.

A Gladiator alapvetően a platóját és meghosszabbított alvázát tekintve különbözik a négyajtós Wranglertől; egyébként összkerékhajtási rendszerei, hídjai és felfüggesztései ugyanazok. A Gladiator alváza 78,7 centiméterrel hosszabb, a tengelytávja 49,2 centivel bővebb. Az ötkaros tekercsrugós felfüggesztés egyedi hangolást kapott.

A Gladiator kétféle négykerék-hajtási rendszerrel érkezik, akárcsak a Wrangler. A Sport és Overland felszereltségű modellek a Command-Trac 4×4 rendszert kapják meg, amely kétfokozatú osztóművet tartalmaz 2.72:1-es alacsony áttétellel, harmadik generációs Dana 44-es hidakkal (3.73-as végáttétellel). A csúcs Rubicon modell alatt a Rock-Trac 4×4 rendszer dolgozik, Dana 44-es hidakkal és 4:1-es kúszófokozattal.

A Rubicon változat különlegessége a nagyobb rugóutak és a lekapcsolható stabilizátorok, amelyek nehéz terepen még nagyobb rugalmasságot engedélyeznek. A Sport és Overland modellekhez korlátozottan önzáró hátsó differenciálmű is rendelhető a hátsó tengelyre, míg a Rubicon modellnél mind a két tengelyen található sperr. Utóbbi változat a robusztus, acél lökhárítóiról is felismerhető. Az elsőre csörlő is szerelhető. A 32 colos terepabroncsokkal felszerelt Rubicon változat első terepszöge 43,6, hátsó terepszöge 26 fok, szabad hasmagassága pedig 28,2 centiméter. A gázlómélysége is ennek a legjobb, 76 centiméter. A Gladiator teherbírása 725 kilogramm, és maximálisan 2722 kilogrammos fékezett utánfutót vontathat.

A Wranglerhez hasonlóan a Gladiator is „levetkőztethető”. A szélvédő lehajtható, az alumínium ajtók pedig leszerelhetők. Az ehhez szükséges Torx készletet mellékelik az autóhoz. De az Overland és Rubicon modellek háromrészes, színre fújt vagy fekete levehető keménytetővel is megrendelhetők. Rengeteg opció létezik. Ezen kívül a hátsó ülések támlája lehajtható, plusz rakodóteret eredményezve. Ha pedig az ülőlapokat függőleges pozícióba állítják, további rakodórekeszek tárulnak fel a kisebb holmiknak.

A Jeep Gladiator Európában kizárólag a Fiat csoport 3 literes EcoDiesel V6-os erőforrásával lesz elérhető. Az egység 260 lóerő teljesítményű, maximális nyomatéka pedig 600 Nm, s nyolcfokozatú automataváltó tartozik hozzá. Az aktív és passzív biztonsági szerelvények kínálata széles, a kocsihoz többek között elérhető holttérfigyelő, hátsó forgalomfigyelő, előrenéző kamera, ütközésre figyelmeztető rendszer, adaptív tempomat start/stop funkcióval és tolatókamera. A Mopar emellett személyre szabási lehetőségek valóságos tárházát kínálja a Gladiatorhoz, több mint 150 eredeti kiegészítő közül lehet választani.

Sajnos a Jeep Gladiator európai forgalmazása csak a jövő év második felében indul el.