2019. augusztus 13. 12:55   |   Autoblog
címkék:  

Sosem volt még ilyen erős egy Porsche SUV

A Panamera után a Cayenne modellsorozat zászlóshajója is plug-in hibrid hajtást kapott. Nem is akármilyet: a Cayenne Turbo S E-Hybrid és a Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupé 680 lóerőt és 900 Nm nyomatékot állít a pilóta szolgálatába. A két modell emellett kapható szerényebb teljesítményű hibrid hajtásánccal is, az E-Hybrid modellek 462 lóerőt és 700 Nm nyomatékot tudnak.

Az új Cayenne Turbo S E-Hybrid és Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupé elsődleges hajtómotorja egy 4 literes biturbó V8-as aggregát, amely 550 lóerőt ad le. Munkáját egy 136 lovas villanymotor segíti, amelyet a belsőégésű motor és a nyolcsebességes Tiptronic S váltómű közé építettek be. A rendszerteljesítmény 680 lóerő, míg az össznyomaték 900 Nm, amely már közvetlenül alapjárat fölött elérhető. Mindkét Porsche csúcsmodell 3,8 másodperc alatt sprintel 100 km/órára és eléri a 295 km/órás sebességet. Egészen kivételes adatok, amelyek páratlan hatékonysággal egészülnek ki: a két SUV teljesen feltöltött akkumulátorral akár 40 kilométert is megtehet zéró helyi kibocsátással. A NEDC szabványos vegyes fogyasztásuk 3,9/100 km és 19,6 kWh/100 km (elektromos).

Elektromos üzemmódban az autó maximum 135 km/órás sebességgel haladhat. A 14,1 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátort a csomagtartó padlója alatt helyezték el. A nagyfeszültségű telep a sztenderd 7,2 kW-os AC töltővel 2,4 óra alatt tölthető fel 400 voltos, 16 amperes aljzaton keresztül. Hagyományos, 230 voltos és 10 amperes aljzaton keresztül a teljes feltöltés 6 órát vesz igénybe.

Az új Cayenne E-Hybrid Coupé 462 lovas összteljesítménnyel és 700 Nm nyomatékkal bír. A sztenderd Sport Chrono csomaggal 5,1 másodperc alatt gyorsul fel százra és 253 km/órás végsebességet ér el. NEDC vegyes fogyasztása 3,2 l/100 km, illetve 18,7 kWh/100 km. Az elektromos hatótávolság 43 kilométer.

A Cayenne Turbo S E-Hybrid és Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupé nagyon gazdag alapfelszereltséggel kerül piacra. Az alapellátmány része a PDCC dinamikus karosszériastabilizáló rendszer, a PTV Plus nyomatékvektor szabályozó rendszer, a hátsó differenciálzár, a PCCB karbon-kerámia fékrendszer, a szélesített kerékjárati ívek alatt forgó 21 colos Aero kerékgarnitúra, a dinamikus kormányzás, valamint a Sport Chrono csomag. Feláras viszont a háromkamrás adaptív légrugózás, a 22 colos kerékgarnitúra és a hátsókerék-kormányzás.

Már mind a négy új Cayenne hibrid modell megrendelhető. A Cayenne E-Hybrid alapára 91 684, a Cayenne E-Hybrid Coupéjé 95 968 euró. A Cayenne Turbo S E-Hybrid 172 604 eurótól indul, míg a Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupé 176 293 eurótól vásárolható meg.