2019. augusztus 19. 08:30   |   DG
címkék:  

A nap képe: a 2,6 milliárd forintos új Bugatti

A különleges dizájn és a hatalmas teljesítmény 110 éven át jellemezte a Bugatti autóit. A francia hipersportautó-gyártó pedig most még magasabbra emelte a lécet a mindössze 10 darabban készülő, 1600 lóerős Centodiecivel. A Centodieci (olaszul 110) az EB110 szupersportautónak állít emléket, amely a 90-es években újra felhelyezte a Bugattit a térképre.

A Bugatti EB110 az olaszországi Campogallianoban készült, de sohasem tagadta meg francia gyökereit. A korábbi tulajdonos Romano Artioli Ettore Bugatti 109. születésnapján nyitotta meg az üzemet (1990. szeptember 15-én) és az Emilia Romagna tartományban található kisvárosra, Campogallianora esett a választása. A lokáció legnagyobb előnye az volt, hogy számos olasz sportkocsi márka a közelben működött, megkönnyítve Artiolinak a munkaerő toborzást. Artioli végül Ettore Bugatti 110. születésnapján mutatta be a publikumnak az új szupersportautót, amelyet EB110-nek nevezett el.

Az új limitált kiadású Bugatti számos ponton utal vissza az EB110-re. Az alacsony frontrészen kialakított patkó alakú hűtőrács, s az oldalsó légbeömlők formája emlékeztet leginkább az elődre. A tervezők nagyon vékony fényszórókat rajzoltak az újdonságnak, amelyekkel „teljes a kép”. A Centodieci esetében nem másolták le a klasszikus olasz ék alakot, egyedi vonalvezetést választottak. Az egyébként domináns oldalsó C-vonal öt darab kör alakú légbeömlőnek adta át a helyét, akárcsak az EB110-nél.

A Centodieci érdekessége az autó teljes szélességében végighúzódó hátsó légnyílás, amely a „szálló” hátsó lámpaszegmenseknek is helyet ad. Ahogy az EB110-nél, úgy a Centodiecinél is üvegablak alatt lakik a motor. Alul kétoldalt, egymás fölé helyezett kipufogóvégeket látunk, középen diffúzor kapott helyet. A hátsó szárnyat az EB110 stílusában formálták meg.

Az ülések mögött 3,5 literes négyturbós V12-es helyett egy 8 literes W16-os erőforrást találunk, amely ugyancsak négy turbófeltöltő segítségével 1600 lóerőt pumpál ki magából. A Centodieci 2,4 másodperc alatt sprintel 100 km/órára, 6,1 másodperc alatt jut fel kétszázas tempóra, és a 300 is megvan neki 13,1 szekundum alatt. A végsebesség 380 km/óra elektronikusan korlátozva. A Chironnal összevetve a Centodieci 20 kilogrammal kevesebbet nyom a mérlegen.

A Centodiecinek a fehér színt választották a tervezők, de a vásárlók bármilyen más árnyalatban is kérhetik az autót. Csak 10 darabot készítenek belőle és már mindegyik gazdára talált. Pedig az ára nettó 8 millió eurótól indul, ami átszámítva 2,6 milliárd forint, és két évet kell még várni rá.