2011. július 31. 16:48   |   Autoblog
címkék:  

Button nyerte az izgalmas Magyar Nagydíjat

Jenson Button hibázott a legkevesebbet az élmenők közül, egyenletes teljesítményt nyújtva megszerezte idei második győzelmét ott, ahol pályafutása első diadalát aratta, még 2006-ban, egy szintén esős versenyen. Sebastian Vettel ismét felállhatott a dobogóra, a gyengére sikerült hazai futama után. A Red Bull német pilótája a második helyre hozta be versenygépét, Fernando Alonso elé, aki a harmadik lett a Ferrarival.

Lewis Hamilton bosszankodhat, hiszen sokáig vezetett, minden adott volt ahhoz, hogy megnyerje a versenyt, azonban mind ő (kicsúszás), mind csapata (taktikai) hibázott, majd pedig egy áthajtásos büntetést is kapott, így csak a negyedik helyen landolt, Mark Webber és Felipe Massa előtt.

Hűvös időben, szemerkélő esőben vette kezdetét a Magyar Nagydíj, így a versenyzők kivétel nélkül az intermediate (köztes) abroncsokkal álltak fel a rajtrácsra. A pole pozícióból induló Vettel jól kapta el a rajtot, első pozíciója nem volt veszélyben, pedig a McLarenek is remekül lőttek ki. A Ferrari ugyan jól rajtolt, ám az első kanyarban rosszul helyezkedtek versenyzői, így a Mercedes duója, Nico Rosberg és Michael Schumacher is elment mellettük, és felugrottak a negyedik, ötödik helyre.

Vettel egészen a negyedik körig bírta Hamilton egyre nagyobb nyomását, majd az ötödik kör elején, a harmadik kanyarban hibázott, szélesen vette az ívet, így brit ellenfele simán elment mellette, sőt egyre nagyobb előnyre tett szert.

Jenson Button is megérkezett Vettel nyakára, ám az egykori világbajnok nem tudta áthámozni magát rajta. Fernando Alonso a relatíve gyenge rajt után visszaverekedte magát egészen a negyedik pozícióig, ám többször is hibázott, így visszacsúszott csapattársa, Felipe Massa mögé, a hatodik helyre. A spanyol azonban hamar visszavette negyedik helyét, először elment márkatársa mellett, aki a hármas íven megcsúszott és autója hátuljával eltalálta a gumifalat, majd Rosberget is maga mögé utasította.

Massa és Mark Webber szánta először rá magát arra, hogy feltetesse a száraz aszfaltra alkalmatos gumikat, majd néhány körrel később (a 12. körben) az élmezőnyből Button, Hamilton, Vettel illetve Alonso is megérkezett a bokszba. A slick gumik majd’ öt másodperccel jobb időket hoztak. Schumacher egy körig vezetett, ám ő is kiállt az új gumikért, mellyel visszacsúszott a nyolcadik pozícióba, Paul di Resta (Force India) mögé, aki már korán abroncsot váltott. A hétszeres világbajnok később feladta a küzdelmet.

Hamilton visszavette vezető pozícióját, míg Button is megérkezett Vettelre, akit a célegyenest követő kanyarban nem különösebb nehézséggel meg is előzött. Webber korai kiállásával sokat nyert, mindkét Ferrarit megelőzte, így a negyedik helyen folytatta tovább a körözést.

A kiállások második köre a húszadik kör tájékán megkezdődött. Az élmezőnyből Massa és Hamilton állt ki elsőként, majd érkezett Button és a többiek. A futam felénél járva Hamilton előnye hét másodperc volt csapattársával szemben, akit hat másodperccel lemaradva a világbajnoki címvédő Vettel követett a harmadik pozícióban, Webber előtt, aki mögött a Ferrari duója körözött.

Közben, a 25. körben Nick Heidfeld feladni kényszerült a körözést. Kiállásánál valami technikai hiba adódott, már a bokszutcában szikrákat vetett autója, majd a bokszutca kijáratánál ki is gyulladt a Renault.

A negyvenedik kör tájékán a versenyzők ismét meglátogatták szerelőiket. A kiállásokat követően Hamilton megtartotta vezető pozícióját Button előtt, azonban Alonso bejött a Red Bull duója elé. Vettel viszont nem hagyta annyiban a dolgot és a célegyenes végén visszavette a harmadik pozícióját.

Mivel Alonso az utolsó előtti etapját a szuperlágy abroncsokon futotta, a többieknél előbb teljesítette utolsó kiállását és kapta meg az új lágy szett gumikat. Közben az élen hibázott Hamilton, így Button átvette tőle a vezetést, és Vettel is megérkezett a harmadik helyen. Az eső ismét rázendített, amit Button kicsúszása is bizonyított, mellyel Hamilton ismét az élre állt, ám kettejük között kanyarokon keresztül komoly csata volt az első pozícióért.

Hamilton az 54. körben állt ki a bokszba az első helyről, azonban csapata rosszul ítélte meg az időjárási viszonyokat, a brit pilóta intermediate gumikat kapott, amiken szenvedett, ahogy Webber is, aki két körrel korábban kapta meg a szintén köztes gumikat. Mindkettejüknek vissza kellett térniük, hogy visszatetessék a száraz abroncsokat, ám ezzel rengeteg időt veszítettek, ráadásul Hamilton egy áthajtásos büntetést is kapott, amiért megpördülése után veszélyesen tért vissza a pályára.

Hamilton a büntetés után visszacsúszott a hatodik helyre, Webber mögé, akik szinte azonnal el is mentek az előttük haladó Massa mellett, akinek ráadásul még hátra volt egy kiállása. Az élen Button egyre nagyobb előnyre tett szert Vettellel szemben, tíz körrel a vége előtt már hét másodperccel vezetett. Alonso közben ismét megpördült a harmadik pozícióban, így lemaradása majd’ húsz másodpercre nőtt a Red Bull németjével szemben.

A negyedik helyért komoly küzdelem alakult ki Hamilton és Webber között. A két versenyző azonban megérkezett egy komolyabb lekörözésre váró boly mögé, ami a McLaren brit pilótájának kedvezett, aki jobban helyezkedett így elment a Red Bull mellett.

Massa a hatodik helyen hozta be a másik Ferrarit, míg a pontszerzők sorát di Resta, Sebastian Buemi (Toro Rosso), Rosberg és Jaime Alguersuari (Toro Rosso) zárta.

F1világ