2019. augusztus 30. 15:00   |   Autoblog
címkék:  

Szuperhibrid a BMW X5-ből

A BMW az összes járműkategóriában előrukkol egy vagy több hibrid modellel, ezúttal az X5 szabadidőautón volt a sor. A hálózatról tölthető BMW X5 második nemzedéke pedig párját ritkítja, egy 3 literes benzinmotor és egy villanymotor állít elő benne 394 lóerős teljesítményt, miközben a tisztán elektromos hatótávolsága a 87 kilométert is elérheti.

A plug-in hibrid hajtáslánc-technológia következetes továbbfejlesztésének eredményeként a rendszer 394 lóerő maximális teljesítményre képes, miközben a technológia energiaellátásáról gondoskodó nagyfeszültségű akkumulátor egyetlen feltöltésével megtehető, tisztán elektromos hatótávolság az elődmodell tükrében jelentős mértékben nőtt, az átlagos üzemanyag-fogyasztása és károsanyag-kibocsátása pedig csökkent.

Az új BMW X5 xDrive45e nem csupán a hatékonyság, de a menettulajdonságok tekintetében is új mércét állít fel a szegmensben. Az újdonság egyetlen akkumulátor-feltöltéssel megtehető tisztán elektromos hatótávolsága a WLTP tesztciklus mérései szerint 67–87 kilométer, amely az elődmodell hasonló értékének több mint háromszorosa. A 100 kilométerre vetített átlagos üzemanyag-fogyasztás és kombinált károsanyag-kibocsátás eközben a WLTP tesztciklus mérései szerint 1,9 literre és 44 grammra csökkent. A kombinált energiafogyasztás eközben 23,1 – 28,3 kWh (WLTP). A tisztán elektromos meghajtással elérhető végsebesség 120 km/óráról 135 km/órára nőtt.

Eme kimagasló értékek a vadonatúj hajtáslánc-technológia innovációinak köszönhetők. A rendszer a legkorszerűbb BMW EfficientDynamics motorcsalád 3,0 liter hengerűrtartalmú, 286 lóerő maximális teljesítményre képes, soros hathengeres benzinmotorját és a BMW eDrive hajtáslánc-technológia negyedik generációját működteti együtt. Az elektromos motor maximális teljesítménye 113 lóerő, a nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátor bruttó energiateljesítményét pedig 24,0 kilowattórára növelték a mérnökök. A két erőforrás együtt 394 lóerő maximális rendszerteljesítményt és 600 Nm csúcs forgatónyomatékot állít elő.

Mindkét motor a nyolcfokozatú Steptronic automataváltón keresztül adja le erejét, amelyet a legkorszerűbb BMW xDrive intelligens összkerékhajtás az adott vezetési szituáció szerint továbbít a négy kerék felé. Legyen szó tehát akár tisztán elektromos, akár belsőégésű, akár kombinált meghajtásról, a rendszer az épített utakon és laza terepen is a vezetés legsportosabb élménye és a kiváló terepjáró képesség szempontjai szerint dolgozik. Az új BMW X5 xDrive45e 5,6 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre, amely 1,2 másodperccel gyorsabb az elődmodell hasonló értékénél. Az újdonság végsebessége 235 km/óra.

Azáltal, hogy az akkumulátort a jármű padlólemezébe építették be a mérnökök, az X5 xDrive45e súlypontja jelentősen lejjebb került, mint a belsőégésű erőforrással szerelt testvérmodellek esetében. A csomagtér térfogata eközben 150 literrel csökkent. Utóbbi még öt utassal a fedélzeten is 500 liter, amely a hátsó üléstámlák ledöntésével egészen 1720 literig bővíthető.

Az új BMW X5 xDrive45e alapfelszereltségének része az első és a hátsó tengely légrugós futóműve, illetve az elektronikusan vezérelt lengéscsillapítók, valamint az akusztikus gyalogosfigyelmeztető rendszer. Az újdonsághoz ráadásul az új X5 extrafelszereltségi palettáján megtalálható összes intelligens vezetést támogató rendszert, illetve komfort- és luxusfokozó prémium utastéri opciót megrendelhetik az ügyfelek.