2019. szeptember 02. 16:00   |   Autoblog
címkék:  

Jönnek a konnektoros hibrid Kia modellek

A Kia bemuatta az XCeed és Ceed Sportswagon új, konnektorból is tölthető (plug-in hibrid) változatait, amelyek a márka első Európában gyártott plug-in hibrid modelljei lesznek. A kifejezetten az európai piacokra készülő új modellek értékesítése 2020 elején indul.

Az új Kia XCeed és a Ceed Sportswagon plug-in hibridek vonzó alternatívát kínálnak a hagyományos benzin- és dízelmotoros modellek mellett. Az új hajtáslánc 8,9 kWh-s lítium-polimer szerkezetű akkucsomagból, 44,5 kW-os villanymotorból és egy hatékony, 1,6 literes ‘Kappa’ sorozatú négyhengeres GDI benzinmotorból áll. A hajtás összteljesítménye 141 LE, forgatónyomatéka 265 Nm, ezzel a Ceed Sportswagon 10,8, az XCeed pedig 11 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/órára.

A hajtáslánchoz hatfokozatú duplakuplungos (6DCT) váltó tartozik, amely kézzel is kapcsolgatható, így jóval élvezetesebb vezetést kínál, mint a fokozatmentes automaták. A hagyományos e-CVT-s hibridek a benzinmotor teljesítményének egy részét a villanymotoron keresztül küldik a hajtásba, ami hatásfokcsökkenést eredményez. A Kia duplakuplungos váltója hatékonyabban működik, a benzinmotor és az elektromos motor párhuzamosan hajt be rá, így minimális az energiaveszteség.

Regeneratív fékrendszerükkel a plug-in hibridek fékezéskor és motorfékben is töltik az akkumulátort, tovább javítva a hajtáslánc összhatásfokát és növelve a hatótávot. A Kia nagyságrendileg 60 km-es tisztán elektromos hatótávot céloz meg mindkét modellnél, ez az európai szokásokat figyelembe véve az autósok többségének elég egy teljes napra. Az új plug-in hibridek CO2 kibocsátása még homologizáció alatt áll, a végleges adatokat az eladások megkezdése előtt hozza nyilvánosságra a Kia.

Mindkét modellben megjelenik a márka új, Virtual Engine Sound System nevű rendszere: ez jelzőhanggal figyelmezteti a gyalogosokat tisztán elektromos üzemmódban, alacsony sebességnél és tolatáskor is.

Mindkét új modell egyedi formaelemeket visel, így megjelenésében is különbözik az XCeed és a Ceed Sportswagon benzines és dízel változataitól. Mindkét autó új, zárt tigrisorr hűtőmaszkot hord, ami önmagában is csökkenti a légellenállást, és a Sportswagon modelleken megjelenik az ‘eco plug-in’ felirat is. A töltőcsatlakozó mindkét modellen a bal első sárvédőn helyezkedik el. Alapfelszerelésként 16-colos könnyűfém keréktárcsák járnak, mindegyik saját, új dizájnnal, a Ceed Sportswagonhoz 17-esek, az XCeedhez 18-asok is rendelhetők. A Ceed Sportswagon megkapja a GT-line modellek lökhárítóit is, amelyekkel alacsonyabb a légellenállás, és sportosabb a megjelenés.

Az utastér ugyanazt a vezetőközpontú műszerfalat, alacsony üléspozíciót és ergonómiát kínálja, mint a jelenlegi Ceed modellek, de a plug-in hibridek új funkciókat is nyújtanak, amelyek segítenek, hogy a vezető a maximumot hozhassa ki az új hajtásláncból. Mindkét modellben megjelenik a töltésjelző, amely mutatja, hogy az autó éppen töltődik-e, vagy már teljesen fel is töltődött. A modellek a Kia 8,0 colos érintőképernyős infotainment rendszerével érkeznek, de extraként 10,25 colos változat is elérhető navigációval és a Kia UVO Connect telematics rendszerével.

A műszeregység egyedi vizuális információkat is szolgáltat a hajtásláncról, megmutatva a töltöttségi a szintet, a várható tisztán elektromos hatótávot és az energiaátadás folyamatát az akkumulátor, a benzin- és az elektromos motor között. Elérhető a Kia új, teljesen digitális 12,3 colos Supervision műszeregysége is.

A 8,9 kWh-s akkumulátorcsomag a 37 literes benzintank mellett, a hátsó ülések alatt helyezkedik el. A Ceed Sportswagon 437 literes csomagteret kínál, amely 1506 literig növelhető a hátsó ülések előredöntésével. A Kia XCeed plug-in hibridben a csomagtér 291 literes, és 1243 literre növelhető. Mindkét autóban a padló alatt külön helyet is kialakítottak a használaton kívüli töltőkábelnek.