2019. szeptember 04. 19:45   |   Autoblog
címkék:  

Itt a legerősebb a Lamborghini, ami hibrid

A Lamborghini a Frankfurti Autószalonra időzítette az év legnagyobb meglepetését. Bemutatta a Siánt, történetének első hibrid szupersportkocsiját, ami a márka jövőjébe is kitekintést nyújt. A Sián első elektronizált Lamborghiniként szívó V12-es motort párosít egy 48-voltos elektromotorral, csúcsteljesítménye 819 lóerő. 350 km/óra fölötti végsebességre képes, így pillanatnyilag ez a leggyorsabb létező Lamborghini.

A Lamborghini Sián fő hajtóműve egy vadonatúj, szívórendszerű V12-es egység, amely 8500-as fordulatszámon 785 lóerőt ad le – a legmagasabb érték, amit Lamborghini motor valaha produkált. Ehhez egy 34 lóerős, 48-voltos elektromotor csatlakozik, amely alacsony sebességű manőverezésnél, tolatásnál és parkolásnál önállóan mozgatja a járművet. A benzinmotor és a hibrid rendszer összesen 819 lóerőt termel, a súly-lóerő arány így jobb, mint az Aventador SVJ modellé.

A Sián energiatárolási technológiája világelső. Lítium-ion akksi helyett ugyanis a Siánban szuperkondenzátort szereltek, amely technológia annak idején az Aventadorban debütált, de mára tízszer annyi energiát képes tárolni. A szuperkondenzátor háromszor olyan erős, mint egy hasonló tömegű akkumulátor. A szuperkondenzátor, a teljesítmény-elektronika és a villanymotor összesen 34 kilogrammot tesz ki, ami szenzációsan alacsony.

A regeneratív fékezési rendszer szintén párját ritkítja. A szuperkondenzátor a normál lítium-ion akkumulátorokkal ellentétben szimmetrikus viselkedésű, azaz ugyanazzal a teljesítménnyel tölthető és meríthető. Így minden egyes fékezésénél teljes erővel zajlik a visszatáplálás. Az eltárolt energia azonnal bevethető teljesítménylöketként, egészen 130 km/órás sebességig, amikor az elektromotor leválasztódik a hajtásból. Kisebb sebességtartományokban viszont a hibrid rendszer jóvoltából a Sián elképesztően intenzív gyorsulásra képes, 2,8 másodpercnél kevesebb idő alatt sprintel százra és a rugalmassága is kitűnő. A Sián 70-ről 120 km/órás sebességre például 1,2 másodperccel hamarabb jut fel, mint az Aventador SVJ.

A Lamborghini Sián formaterve is jövőbe tekintő, futurisztikus, tömve kivételes aerodinamikai megoldásokkal. Egy új éra szupersportkocsija, de a Lamborghinik szívével és lelkével. A Sián a legtöbb inspirációt a Countach modelltől merítette; a karosszéria hosszú, kimunkált kontúrjai, a sziluett ’Gandini’ vonala, s az első fedél bemélyedése is a Countach-ot idézi. Persze a márka ikonikus Y-formái is felfedezhetők a kocsin, többek között az oldalsó NACA légnyílásokon és a fényszórókon, amelyek most először Y-alakú nappali világítást kaptak. A hátsó lámpák pedig hatszögletűek, a Countach stílusában. A hátsó szárny integrált, csak egy bizonyos sebességnél emelkedik ki a karosszéria síkjából. A tető ‘Periscopio’ csatornája, amely a Countach modellnél a visszapillantó tükröt is magában foglalta, összeér a motorburkoló elemmel és komolyan hozzájárul a kocsi aerodinamikai hatékonyságához.

A Lamborghini Siánból 63 darabot készítenek, de természetesen már mindegyiket eladták.