2019. szeptember 12. 09:30   |   Autoblog
címkék:  

A nap képe: a jövő Mercedes limuzinja

A Mercedes-Benz filozófiájában is központi szerepet játszik a fenntarthatóság, a vállalati stratégia fontos része. Ez a Frankfurti Autószalonon is kifejezésre jutott, ahol reflektorfénybe állt a márka legújabb fejlesztése, a Vision EQS. A show autó kitekintést nyújt a jövő nagyméretű, elektromos hajtású luxuslimuzinjaira, egyúttal az új, villanyautós formanyelvet is bemutatja a Mercedesnél.

A Vision EQS új szintre emeli a villanyhajtású EQ modellek formanyelvezetét. A hullámzó, mégis erőteljes, kimunkált vonalvezetés fenséges megjelenést ad az autónak. Az övvonal alatt szétválasztott karosszériafényezés olyan hatást kelt, mintha egy felső ‘black panel’ üvegkupola lebegne az ezüstszínű testen. Az autó egyszerre rendkívül elegáns és erőtől duzzadó.

Valódi futurisztikus megoldás a digitális fényszórórendszer, oldalanként két holografikus lencsemodullal, egy 360 fokos külső fényövbe integrálva. Ez nemcsak megadja a tipikus mercedeses tekintetet, de lényegében korlátlan mennyiségű fényminta kijelzését teszi lehetővé. A digitális hűtőmaszk 188 darab LED-ből áll. Amint a csillagok és pixelek felélednek, lenyűgöző háromdimenziós hatást keltenek.

Az utastér a luxusjachtoktól merít inspirációt. A műszerfal egyetlen struktúrát alkot a középkonzollal, ami megszakítás nélkül fut a hátfalig. A cockpit úgy néz ki, mint egy hajó fedélzete. Az anyaghasználatnál a fenntarthatóságra törekedtek; magas minőségű mikroszálas szövetet ugyanúgy találunk, mint mesterséges bőrhuzatot és PET palackokból készült díszítőelemeket. A mennyezetkárpit textilje visszaforgatott ‘tengeri hulladék’ műanyagból készült.

A Vision EQS természetesen villanyhajtású, mindkét tengelyen elektromotorok dolgoznak. Elsőrangú menetteljesítményeket és biztonságot nyújt az elektronikus összkerékhajtás és a padlóba integrált 100 kWh-s akkumulátorcsomag, amelynek révén alacsonyra került a jármű súlypontja. A Vision EQS 350 kW (476 LE) teljesítményt és 760 Nm nyomatékot állít a pilóta szolgálatába, így 4,5 másodperc alatt sprintel 100 km/órára. A csúcssebesség 200 km/óra. De nemcsak a menetdinamikája lenyűgöző, hanem az energiahatékonysága is. A hatótávja 700 kilométer (WLTP), és 350 kW-os teljesítménnyel is tölthető. Így a 80 százalékra töltés csupán 20 percet vesz igénybe.