2019. szeptember 13. 17:25   |   DG
címkék:  

Sportváltozatot kap a Fiat 500X

A Fiat bemutatta az 500X Sport modellt, amely a kompakt crossover dögös és élvezetesen vezethető csúcsverziója. Az 500X Sportot ültetett, feszesebb hangolású felfüggesztéssel, direktebb kormányzással és nagyobb kerekekkel látták el, és akár 150 lóerős turbómotorral is konfigurálható.

A Fiat 500X eddig Urban és Cross kivitelben volt megvásárolható, mostantól azonban Sport kivitelben is választható, ami kétségtelenül a legizgalmasabb verziója. Nagyon jól néz ki és főként dinamikusabban vezethető, ami a precízebb kormányzásnak, az áthangolt felfüggesztésnek és az új 150 lovas turbómotornak köszönhető. A feszes beállítású, de azért a komfortot nem nélkülöző futómű 13 mm-rel csökkentette a hasmagasságot, ami az új 225/40 méretű abroncsokkal együtt jobb kanyarvételi tulajdonságokat eredményezett.

A 19 colos felnikre feszített abroncsok 8 százalékkal javították a keresztirányú gyorsulást, az új rugókkal és gátlókkal szerelt felfügggesztés pedig 26 százalékkal mérsékelte az alulkormányzottságot. A Fiat 500X Sport így határozottabban fekszi az utat, sokkal stabilabb, összességében nagyobb élmény vezetni.

Eléggé dögösen is néz ki, ami a sportos lökhárítóknak és küszöböknek, a kerékjárat betéteknek, a dupla krómozott kipufogóvégnek és a full LED-es lámpáknak köszönhető. Az ehhez a típushoz kikevert Red Seduction piros karosszériafényezés is szívdöglesztő, amihez jó ízléssel titániumszürke kiegészítőket választottak. Ilyen színű betéteket láthatunk a vészhárítókon, a külső tükrökön, továbbá a kilincseken. Az autó szériában 18 colos könnyűfém felmiken gurul, de rendelhető a már említett, titániumszürke 19 colos szett is.

Az utastérben hasonló sportos eleganciával találkozunk. A sötét szín dominál, mindenhol piros díszvarrással ellentételezve. Valódi alumíniumot is alkalmaztak, a váltógomb, a pedálok és a kilincsek fémből vannak. A műszerfalon és a középkonzolon titániumszürke dekorációt látunk, és kívánságra valódi Alcantara kerülhet a kormánykerékre és a műszerfali árnyékolóra. A sportülések fekete szövet/műbőr kárpitozással és exkluzív szürke/piros szegélyvarrással érkeznek, de teljes bőrkárpitozás is elérhető szürke díszítésekkel.

Az új 500X Sport kétfajta benzin és kétfajta dízelmotorral konfigurálható, amelyekhez minden esetben elsőkerék-hajtás társul. A FireFly turbómotorok közül a kisebbik 1 literes és 120 lóerős, a nagyobbik 1,3 literes és 150 lóerős. Míg az eőbbihez hatfokozatú kézi, addig az utóbbihoz hatsebességes duplakuplungos váltómű tartozik. A Multijet turbódízelek a jól ismert kivitelben állnak rendelkezésre: az 1,3-as 95 lóerőt tud, az 1,6-os pedig 120 lóerőt kínál. Az előbbihez ötgangos kéziváltót adnak, míg a nagyobbik gázolajoshoz ugyancsak hatfokozatú duplakuplungos szerkezet jár.