2019. október 16. 14:00   |   Autoblog
címkék:  

Íme az első BMW 2-es Gran Coupé

A BMW 2-es Gran Coupé világpremierjével a BMW a prémium kompakt kategóriában is elérhetővé teszi a magasabb szegmensekben nagy sikernek örvendő négyajtós kupék karosszéria-koncepcióját. A BMW 2-es Gran Coupé a novemberi Los Angeles-i Nemzetközi Autószalonon ünnepli világpremierjét, értékesítése pedig jövő márciusban veszi kezdetét.

Merészen sportos, érzelmekben gazdag és kiváltképp extrovertált vonalvezetésével, keret nélküli ajtajaival és magabiztos kiállásával az első BMW 2-es Gran Coupé büszkén hirdeti rokonságát a 4-es sorozat, a 6-os és a 8-as sorozat négyajtós kupéival. Az újdonság karosszériája 4526 milliméter hosszú, 1800 milliméter széles, miközben csupán 1420 milliméter magas. Az alacsonyan húzódó vonalvezetés és a sportos jármű-sziluett ellenére a modell utasait az ajtók mögött bőséges helykínálat fogadja, nem utolsósorban a 2670 milliméteres tengelytávolságnak köszönhetően. A 430 literes csomagtér ráadásul számtalan módon bővíthető.

Egyszerre alacsony és széles kialakításával a BMW 2-es Gran Coupé felettébb sportosan fekszik az úton. Magabiztos kiállása mindenekelőtt a dinamikus frontrészben gyökerezik, amely a BMW klasszikus stílusjegyeit modern formában értelmezte újra. A keskenyre húzott, dupla ikergyűrű-motívummal világító első fényszórókat úgy rajzolták meg a tervezők, hogy azok minden tekintetet az elegáns hűtőrács-párra tereljenek. A hűtőrács függőleges lamelláit elegáns kontúrral rajzolták meg, amely a szatinált alumínium használatával háromdimenziós hatást kelt. A modellpaletta zászlóshajójaként érkező BMW M235i xDrive Gran Coupé esetében a hűtőrács lamelláit háromdimenziós hálómotívum helyettesíti. Ez a modell az első lökhárítóban nagyobb méretű oldalsó légbeömlőket is visel.

A 2-es Gran Coupé oldalának vonalvezetése látványos fény-árnyék játékot kelt életre, újfent kihangsúlyozva a modern BMW kupék egyedi karosszériaarányait és eleganciáját. A hátsó kerékjárati ívek sportosságát a C-oszlopoknál alkalmazott önálló domborítás hangsúlyozza ki. Hátulnézetből az erőteljes vállrész tovább fokozza a modell szélességét és magabiztos kiállását, és ahogyan az első fényszórók, úgy a keskenyre húzott hátsó lámpák is teljes LED technológiával világítanak.

Vékony fénycsíkjukkal és mélyre nyúló kialakításukkal a hátsó lámpák a BMW ikonikus „L” alakú fénydizájnjának merőben új értelmezését váltják valóra. A sportos megjelenést 90 milliméter átmérőjű, krómozott kipufogóvégek zárják (az M235i xDrive Gran Coupé egyedi, négyszög alakú kipufogóvégeket visel), a kerékívekben pedig 16”, 17” vagy 18” méretű könnyűfém keréktárcsák gurulnak. A 18” méretű felcsiszolt felnik az M Sport felszereltségi csomag és az M235i xDrive Gran Coupé kiváltságai. Opcióként 19-es garnitúra is elérhető.

A BMW 2-es Gran Coupéba könnyű hátra beszállni, ráadásul az utasok a 2-es Coupé hátsó üléssorához képest 33 milliméterrel nagyobb térdteret élvezhetnek. Az üléspozíció mindeközben 12 milliméterrel magasabbra került. A csomagtér alapesetben 430 liter térfogata 40 literrel múlja felül a kétajtós 2-es BMW hasonló értékét és a hátsó üléssor 40:20:40 arányban osztott támlájának ledöntésével még tovább bővíthető. A hátsó üléssor a csomagtérből is teljes egészében előre hajtható, és felárért a csomagtérajtó láblendítéssel nyitható.

Az utasok a BMW iDrive operációs rendszer vezérlőtárcsájával és az érintőképernyőként is funkcionáló, 8,8” átmérőjű központi kijelzőn keresztül vezérelhetik a fedélzeti rendszereket. A BMW Live Cockpit Plus műszerfal-elrendezés navigációs rendszert és hangutasításokkal vezérelhető online funkciókkal kiegészített, intelligens hangutasítást is tartogat. A legmagasabb szintű műszerfal-elrendezést a BMW Live Cockpit Professional jelenti, amelynek az Intelligens Személyi Asszisztens és a két darab nagyfelbontású, egyenként 10,25” átmérőjű, teljes mértékben digitális kijelző is része.

A 2-es Gran Coupé ötféle felszereltségi szinttel vásárolható meg. A modellpaletta csúcsán helyet foglaló M235i xDrive Gran Coupé exkluzivitását Cerium Grey árnyalatú stílusjegyek hangsúlyozzák, hálómintázatú hűtőráccsal, magasfényű feketére fényezett BMW M hátsó lökhárító-betéttel és a karosszéria színére fényezett hátsó légterelő szárnnyal.

Ahogyan az új BMW 1-es sorozat, úgy az első BMW 2-es Gran Coupé is a bajor prémiumgyártó csúcstechnológiás elsőkerék-hajtású padlólemezére épül. A kocsi rendkívül agilis, amiben kulcsszerepet játszik az ARB technológia (hajtásfüggő kipörgés-korlátozás). Ez száraz, nedves és átmeneti útfelületen, havas úton és jeges körülmények közepette is minden korábbinál gyorsabban és pontosabban felügyeli az egyes kerekek esetleges kipörgését, ezzel intenzív gyorsulás és kanyarodás közben is optimalizálva a kerekek tapadását.

A 2-es Gran Coupé alapfelszereltségeként kínált ARB technológia kipörgésvezérlő rendszerét a tervezők a dinamikus menetstabilizáló rendszer vezérlőegysége helyett közvetlenül a motor vezérlőelektronikájába integrálták, amelynek köszönhetően a jelcsatorna jelentősen lerövidült. Az ARB technológia működését az ugyancsak alapfelszereltségként kínált BMW Performance Control teljesítményvezérlő csomag segíti, amely kanyarodás közben az ívbelső kerekek intelligens fékezésével fokozza a modell vezethetőségét. Az eredmény szinte hajtási befolyásoktól mentes kormányozhatóság. Az M235i xDrive Gran Coupéban ezen felül teljesen mechanikus Torsen önzáró differenciálművet is találunk. A differenciálművet a mérnökök a nyolcfokozatú Steptronic sport automataváltóba építették be, amely rajtprogramot is tud.

A 2-es Gran Coupé alapfelszereltségéhez kínált futóművet úgy hangolták be a mérnökök, hogy az mindegyik hajtáslánc-változattal kényelmesen dinamikus vezethetőséget garantáljon. Az ügyfelek ugyanakkor az extrafelszereltség részeként a 10 milliméteres hasmagasság-csökkenést kínáló BMW M sport futóművet és a változó lengéscsillapítás-vezérléssel dolgozó adaptív futóművet is megrendelhetik az autó alá. A BMW háromféle futómű-hangolási lehetőséget kínál fel – a kényelemre hangolt beállítástól kezdve egészen az M sport kormányművel és M sport fékrendszerrel dolgozó M sport futómű extrém dinamikus hangolásáig.

A 2-es Gran Coupé piaci bevezetésekor háromféle (egy dízel és kétféle benzines) erőforrás közül lehet választani. A belépő szintű erőforrás a 218i Gran Coupé motorterében dolgozó háromhengeres benzinmotor, amely 140 lóerőre képes. A 220d Gran Coupé meghajtásáról egy 2 literes négyhengeres dízelmotor gondoskodik 190 lóerővel, az M235i xDrive Gran Coupé motorterébe pedig a BMW Group legerősebb négyhengeres motorját építették be a mérnökök, 306 lóerős teljesítménnyel. A csúcsmodell 4,9 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből százas tempóra (M Performance csomaggal 4,8 mp alatt), végsebességét pedig az elektronika 250 km/óránál szabályozza.

A 218i Gran Coupé esetében hatfokozatú manuális váltó továbbítja a motor erejét az első kerekek felé, de opcióként hétfokozatú Steptronic duplakuplungos automataváltó is rendelhető. A 220d Gran Coupé nyolcfokozatú Steptronic automataváltója és a M235i xDrive Gran Coupé nyolcfokozatú Steptronic sport automataváltója még kényelmesebb és még simább váltásokat garantál.

Alapfelszereltség az automata fékező funkcióval dolgozó, ütközésre és gyalogosokra figyelmeztető rendszer, amely nem csupán a gyalogosokat, de az úttest mentén közlekedő kerékpárosokat is észreveszi. Szintén széria az aktív sávtartó technológiával dolgozó sávelhagyásra figyelmeztető rendszer. Az extrafelszereltségek között ugyanakkor a Stop & Go funkcióval dolgozó aktív tempomat, valamint a hátsó ütközésre és keresztirányú forgalomra figyelmeztető rendszerrel dolgozó Driving Assistant csomag is megtalálható. A parkolási manővereket a parkolássegítő rendszer, a tolatókamera és a parkolóasszisztens segíti.

Németországban a BMW 218i Gran Coupé alapára 31 950 euró, a BMW 220d Gran Coupé alapára 39 900 euró, a modellpaletta csúcsán álló BMW M235i xDrive Gran Coupé alapára pedig 51 900 euró.