2019. október 26. 13:00   |   Autoblog
címkék:  

Fernando Alonso Toyota színekben indul a 2020-as Dakaron!

A Toyota Gazoo Racing október 24-én csapatot hirdetett a 2020-as Dakar-ralira. Az eddigi három helyett négy autót indítanak, a bevált pilóták mellett Fernando Alonso lesz a negyedik versenyző.

Az elmúlt évek során többször bizonyított felállást megőrizve, egy negyedik sztárpilótával kibővülve vesz részt a 2020-as Dakar-ralin a Toyota hivatalos gyári csapata, a Toyota Gazoo Racing. A címvédő Nászer el-Attija/Mathieu Baumel duó mellett a 2009-es bajnok Giniel de Villiers új navigátorával, Alex Haróval vesz részt a versenyen; az újdonsült páros az októberi Marokkó-ralin elért győzelemmel tette fel a koronát a felkészülésre. A rutinos Bernhard Ten Brinke azzal a Tom Colsoullal tér vissza Dakarba, akivel eddigi legjobb eredményét, a hetedik helyet (2015) érte el itt a szintén Toyotás Overdrive Racing színeiben.

A negyedik versenyző Fernando Alonso kétszeres Forma-1 világbajnok (2005, 2006), FIA WEC hosszú távú világbajnok (2018-19), három 24 órás verseny (Le Mans 2018, 2019; Daytona 2019) győztese lesz. Alonso jobbján az a Marc Coma ül majd a Dakaron, aki motorkerékpáron már öt alkalommal (2006, 2009, 2011, 2014 és 2015) diadalmaskodott a világ legkeményebb terepraliján, illetve hatszor (2005, 2006, 2007, 2010, 2012 és 2014) lett FIM cross-country világbajnok. Mindkét spanyol más szakágból érkezik tehát a rali világába, idén augusztus óta azonban keményen készülnek a január 5-én elrajtoló, több mint 9000 kilométeres versenyre. Eltökéltségüket jól mutatja, hogy eddig a tervezett edzéstáv több mint dupláját tették meg Európa, Afrika és a Közel-Kelet legkíméletlenebb pontjain.

Autójuk annak a Toyota Hiluxnak a legújabb, továbbfejlesztett változata, amely első szezonjában, 2018-ban második és harmadik helyet ért el a Dakaron, majd tavaly elhódította a koronát. A versenyautó pontos műszaki adatait egyelőre nem közölték a fejlesztők, alapvető konstrukciója azonban értelemszerűen nem változott: a független felfüggesztésű, összkerékhajtású Hilux ötliteres, nyolchengeres szívómotorja az első tengely mögött (orr-/középmotor) helyezkedik el. 2019-es specifikációjában a blokk 385 lóerőt és 620 Nm forgatónyomatékot nyújtott.

A Dakar 11 év után búcsút int Latin-Amerikának, ám nem Afrikába tér vissza, hanem a Közel-Keletre: 2020. január 5. és 17. között Szaúdi-Arábia ad otthont a világ legismertebb terepralijának. A hatalmas kiterjedésű ország három nagyvárosát érinti a 9000 kilométeres útvonal; Dzsiddából egy hosszú vargabetűvel, öt nap alatt érnek el a versenyzők a királyság fővárosába, Rijádba. Az itt eltöltött pihenőnap után a világ legnagyobb folyamatos homoksivatagján, az 1100 kilométeres Rab-el-Hálin át folytatódik a verseny. A 42. Dakar január 17-én ér véget az ország jövőjét megtestesítő szupervárosban, a 2018-ban alapított, félig kész Kvidijában, amely Szaúd-Arábia új kulturális és szórakoztató központja lesz.