2019. október 28. 17:40   |   Autoblog
címkék:  

Hibridhajtást kapott az Audi A6 is

Az Audi következetesen bővíti elektromos modelljeinek kínálatát: egyedül 2019. második félévében öt erőteljes plug-in hibrid modell mutatkozik be a márka választékában. A legfrissebb hálózatról tölthető modell az A6 55 TFSI e quattro, amely 367 lóerejével igen meggyőző dolgokra képes.

Electrifying full-size sedan: the Audi A6 55 TFSI e quattro

Az Audi tovább bővíti kínálatát a középkategóriás luxusmodellek piacán: a négykarikás márka hálózatról tölthető hibrid változatokkal szélesíti az A7, A8, Q5 és Q7 modellsorozatok palettáját. Ezek a modellek mind viselik a „TFSI e” emblémát. Az A6 55 TFSI e quattro is ezt a sorozatot folytatja. Hasonlóan a többi Audi plug-in modellhez, ez a változat is két kifejezetten hatékony hajtásrendszert egyesítve éri el 367 LE összteljesítményét.

Négyhengeres benzines 2.0 TFSI erőforrása 252 LE teljesítményre képes. A hétfokozatú S tronic sebességváltóba integrált elektromos motor legnagyobb teljesítménye pedig 105 kW/143 LE. A rendszer 500 Nm össznyomatéka már éppen az alapjárat, 1250 percenkénti fordulat felett elérhető. A jármű hátsó részében található lítium-ion akkumulátor 14,1 kWh energia tárolására képes.

Az A6 TFSI e 55 quattro egy egyszerre sportos és kifejezetten hatékony modellváltozat. Álló helyzetből 100 km/óra sebességre mindössze 5,6 másodperc alatt gyorsít fel, legnagyobb sebessége pedig 250 km/óra. Tisztán elektromos hajtással az elérhető maximális sebessége 135 km/óra. A WLTP menetciklus alapján meghatározott, tisztán elektromos üzemmódban teljesíthető hatótávolsága 53 kilométerre adódik. Így a Németországban vállalati autóként használt A6 TFSI e 55 quattro modellekre kiszabott adókulcs lefeleződik. Az erőteljes, hálózatról tölthető hibrid az egyetlen prémium limuzin a közvetlen versenytársak kínálatával összevetve, amelyet quattro összkerékhajtással szereltek.

Az Audi A6 55 TFSI e quattro hajtási koncepcióját úgy alakították ki, hogy az ügyfelek a napi autóhasználatuk nagy részét elektromos üzemmódban tegyék meg, nulla károsanyag-kibocsátás mellett és közel hangtalanul. A vezető három vezetési mód közül választhat: az „EV” tisztán elektromos üzemmódja mellett a „Hibrid” a két hajtásrendszer leghatékonyabb kombinációját kínálja, míg a „Hold” az akkumulátor töltési szintjét az aktuális szinten tartja, bármelyik pillanatban elérhetővé téve a tárolt elektromos energiát.

A1914175_large

„Hibrid” üzemmódban az előrelátó működési stratégia biztosítja a maximális hatékonyságot és a lehető legtöbb, elektromos üzemmódban teljesített útszakaszt. Ekkor úgy irányítja a hajtást, hogy megpróbálja az út utolsó, közvetlen a megérkezést megelőző szakaszát tisztán elektromos üzemmódban megtenni és amennyiben szükséges, az akkumulátort előtte a belsőégésű motor segítségével feltölteni.

Az útvonal egyes szakaszainak „finomhangolását” az előrelátó hatékonysági asszisztens végzi. A rendszer hatalmas mennyiségű információt használ fel, többek között a navigáció adatait, az online forgalmi eseményeket, a vezetési stílust és a kamerák illetve radarok által meghatározott távolságot. A rendszer előrelátó módon tervezi meg a hajtás vezérlését és dönt a motor lekapcsolásáról és a gépjármű szabadonfutásáról illetve a vitorlázással egybekötött rekuperációról.

Az autó töltése történhet nyilvános töltőállomásokon, ekkor a rendelkezésre álló Mode 3 töltőkábellel akár 7,4 kW maximális töltési teljesítmény is lehetséges. Ez azt jelenti, hogy a teljesen lemerült akkumulátor feltöltése körülbelül két és fél órát vesz igénybe. A menet közbeni töltést a vállalat által létrehozott Audi e-tron Charging Service segíti, amely akár 100 000 töltőponthoz biztosít hozzáférést Európa-szerte. A myAudi alkalmazást olyan útvonaltervezővel is felszerelték, amely jelzi ezeknek a töltőállomásoknak a helyét. A myAudi alkalmazással az ügyfelek felügyelhetik a töltési folyamatot illetve az indulás előtti előfűtésről illetve előhűtésről is gondoskodhatnak. A modell klímaberendezése egy igen hatékony hőszivattyút használ, amely a nagyfeszültségű elemek hulladékhőjét gyűjti össze.

Az Audi A6 55 TFSI e quattro feltűnően sportos karakterrel rendelkezik. A fekete optikai csomaggal, a külső visszapillantó tükrök fekete házával és a sötétített üvegezéssel kombinált S line külső csomag tovább fokozza a sportos összképet. Hangsúlyos elemekként jelennek meg továbbá a HD Mátrix LED fényszórók, a sportülések, a négyzónás automata légkondicionáló berendezés, az Audi virtual cockpit, a sportfutómű, a 19 col peremátmérőjű könnyűfém keréktárcsák és a piros féknyergek.

A hálózatról tölthető hibrid limuzin 68 850 eurós alapáron rendelhető, és a napokban érkezik a németországi kereskedésekbe.