2019. november 11. 16:30   |   Autoblog
címkék:  

A nap képe: Jay Leno Ford Broncója

Jay Leno búcsúajándéka volt ez az 1968-as Ford Bronco kollégájától, Craig Fergusontól, aki az utolsó adás felvétele előtt a klasszikus autók iránt rajongó Leno parkolóhelyére állította le a veterán terepjárót. Ferguson poénnak szánta a dolgot, és nem volt tisztában azzal, hogy mekkora gyűjtői értékkel bír az autó. A Bronco öt évig porosodott a showman garázsában, idén azonban átváltozott és kiállításra érdemes restomoddá épült.

A piros Bronco sorsa idén beteljesedett, a Ford Performance és a SEMA Garage a teljes felújítás és átalakítás mellett döntött. Leno persze semmit sem tudott az egészről, csak az idei SEMA Show előtt leplezték le előtte az átvarázsolt, több mint 50 éves járgányt.

A Bronco lenyűgöző lett. Nemcsak restaurálták, hanem modern alkatrészek segítségével remek restomoddá alakították. Sőt, jelen esetben inkább sleeperré, a terepjárót ugyanis az új Shelby GT500 5,2 literes kompresszoros aggregátja hajtja, amely 760 lóerőt tud. Kívülről abszolút nem lehet sejteni, hogy milyen őserő lakozik az összkerékhajtású gépben.

Ezt a roppant erőt természetesen meg is kell zabolázni valahogy, a Bronco ezért megerősített összkerékhajtási rendszert, nagy teherbírású hidakat, Eaton Detroit Truetrac differenciálműveket, Fox 2.0 tekercsrugós felfüggesztést és Wilwood fékrendszert kapott. A tengelyvégeken 18 x 9 colos Detroit Steel Wheels acél keréktárcsákat találunk 275/65/18-as BFGoodrich gumikkal.

Az utasteret Eagle Ottawa bőrkárpitozással és Dakota Digital műszerekkel tették egyedivé.

A leleplezés pillanatai és az autó bemutatása: