2019. november 18. 14:35   |   Autoblog
címkék:  

Itt van a tisztán elektromos hajtású Ford Mustang SUV!

A típus 55 éves története során először bővíti a Ford a Mustang palettáját egy elektromos változattal. A legendás modellt új korszakba röpítő Mustang Mach-E egy vadonatúj, tisztán elektromos hajtású SUV, amely ugyanazt a szabad szellemet testesíti meg, mint a világ legkelendőbb sportkupéja.

A 2020 végén megjelenő, állandó mágneses elektromotorokkal hajtott Mustang Mach-E vásárlói normál és kibővített akkumulátor-kapacitások, illetve első- és összkerékhajtású kivitelek közül választhatnak. A jármű nagyobb kapacitású és hátsókerék-hajtású változata várhatóan akár 600 kilométert is képes lesz megtenni a WLTP szabvány szerint mérve. A nagyobb akkumulátor-kapacitású és összkerékhajtású kivitel tervezett teljesítménye 337 lóerő (248 kW), forgatónyomatéka pedig 565 Nm.

A Ford emellett egy különleges csúcsmodellt is kínál majd; a 465 lóerős és 830 Nm-es Mustang Mach-E GT a tervek szerint kevesebb mint 5 másodperc alatt gyorsul majd 100 km/órára.

A Mustang Mach-E három üzemmódot kínál, amelyek mindegyikét finoman hangolt menetdinamika jellemzi. Az autó számos jellemzője személyre szabható, például a sportosabb kormányérzet, a belső világítás vagy a hanghatások, nem beszélve a dinamikus műszeregység-animációkról, amelyek jól passzolnak a vezető stílusához.

Elinduláskor a Mach-E 4X összkerékhajtási rendszer az első és a hátsó tengelyekre egyaránt juttat vonóerőt, lenyűgöző gyorsulással és kiváló irányíthatósággal kényeztetve a vezetőt. A Ford úgy hangolta a rendszert, hogy kiváló tapadást biztosítson az országúton, és szigorú teszteknek vetette alá az autót nedves és havas terepen is, hogy a jármű csúszós útfelületen is kiválóan uralható legyen.

A Mustang Mach-E vásárlói megrendelhetik a Brembo vadonatúj, nagy teljesítményű Flexira alumínium féknyergeit is, amelyek a rögzített féknyereg funkcionalitását az úszó féknyergek méreteivel ötvözik. A Mustang Mach-E GT változatban MagneRide adaptív lengéscsillapító rendszer gondoskodik a stabil útfogásról, szilárdan az úton tartva az autót, ugyanakkor kényelmes rugózást kínálva.

A Mustang Mach-E modellben debütál az új generációs SYNC kommunikációs és szórakoztató rendszer, a modern interfész, ami a gépi tanulás segítségével gyorsan elsajátítja a vezető szokásait, sőt az idők során egyre tökéletesebbé válik, hiszen a rendszer ‘over-the-air’ frissítésekkel fejleszti önmagát. Az új generációs SYNC 15,5 colos képernyője és letisztult kezelőfelülete mellőzi a bonyolult menüket, könnyű hozzáférést biztosítva az egyes funkciókhoz, amelyek a minden okostelefon-használó számára jól ismert ujjmozdulatokkal kezelhetők.

A felhőalapú konnektivitást és beszélgetős stílusú hangvezérlést kínáló, új generációs SYNC rendszer teljesítménye a SYNC 3 kétszerese, így gyorsabban és egyszerűbben kezelhetők vele a navigációs, zenei és csatlakozási funkciók. A rendszer vezeték nélküli kompatibilitást is kínál az okostelefonokra és mobil eszközökre telepített Apple CarPlay, Android Auto és AppLink alkalmazásokkal.

Az új generációs SYNC már a használat első pillanatától kezdve aktívan elkezd hozzáigazodni az emberhez, gyorsan megtanulva szokásait, és ezek alapján személyre szabott szolgáltatásokat kínál. Például felajánlja, hogy menjünk a fitneszterembe, ha már megtanulta, hogy hétfőnként szoktunk edzeni, vagy hogy telefonáljunk haza, ha munka után minden nap ezt tesszük. Így mindenkinek lehet egy felhőalapú asszisztense, és egy olyan interfésze, ami nemcsak ösztönösen kezelhető, hanem az ‘over-the-air’ frissítéseknek köszönhetően mindig lépést tart a modernizációval.

Ahogy az új generációs SYNC napról napra tökéletesebben szolgálja ki felhasználóit, úgy maga a Mustang Mach-E is folyamatosan tökéletesedik, hiszen az ‘over-the-air’ frissítésekkel a jármű teljesítménye is újra meg újra javítható.

A Ford vadonatúj, elektromos hajtású autókhoz tervezett építési módjában az akkumulátorok a padlólemezen kaptak helyet. A vállalat mérnökei és dizájnerei erre a platformra olyan SUV-t építhettek, amely nemcsak hű a Mustang szellemiségéhez, hanem maximális helyet biztosít öt utas és a csomagok számára.

A Mustang Mach-E elnyújtott, erőteljes motorháza, klasszikus sziluettje, agresszív fényszórói és jellegzetes, háromosztatú hátsó lámpái már első pillantásra egyértelműen elárulják, hogy ez az autó egy Mustang. Az intelligens tervezésnek köszönhetően a kabin hátsó részében meglepően nagy utasteret és csomagteret sikerült kialakítani.

A Mustang Mach-E másik meglepetését a motortér rejti, ahol egy kimosható első csomagteret is kialakítottak. A 100 literes tárolórekesz elég nagy ahhoz, hogy kényelmesen elférjen benne egy gurulós bőrönd. És mivel a rekesz mosható, ideális a vizes vagy sáros sportruházat, a túrabakancsok vagy a szörfruhák szállítására. Az első rakodórekesz mellett ott van még a hagyományos, 402 literes csomagtér, ami a hátsó üléstámlák ledöntésével 1420 literre bővíthető, ez pedig több mint elég a poggyász, a kempingfelszerelés vagy bármi más elhelyezésére.

Bármerre tekintünk az utastérben, mindenütt formás, modern dizájn-megoldásokat és intelligens funkciókat találunk. Az autóhoz rendelhető prémium B&O hangrendszer hangszórói észrevétlenül olvadnak bele a műszerfalba, végignyúlva a szellőzőnyílások fölött. A lebegő hatású, felhajtható kartámasz remek helyet kínál az apróbb tárgyak számára. Ugyanakkor a tradicionális Mustang-formák is visszaköszönnek, amire jó példa a dupla árnyékolós műszeregység.

Még a fixen beépített panoráma üvegtető is rejt egy apró titkot: az tető speciális infra-szűrő bevonata nyáron hűvösebben, télen pedig melegebben tartja az utasteret. Emellett az üvegben egy belső szűrőréteg is található, ami az UV-sugárzás ellen biztosít védelmet.

A korlátozott darabszámú First Edition változat nagyobb akkumulátor-kapacitással, összkerékhajtással, exkluzív Grabber Blue metálfényezéssel, teljes méretű panoráma tetővel, kontrasztos varrású üléskárpitokkal és ‘First Edition’ emblémával díszített küszöbborítással készül.

Végezetül fontos még megemlíteni a beszállást és az indítást megkönnyítő ‘Telefon-kulcs’ technológiát, ami a Mustang Mach-E modellben mutatkozik be a Ford kínálatában. A Bluetooth használatával a jármű azonosítja a közeledő tulajdonos okostelefonját, kinyitja az ajtózárakat, és lehetővé teszi, hogy az autós elinduljon a járművel, miközben egy pillanatra sem kell elővennie zsebéből vagy táskájából a telefonját. Ha a készülék akkumulátora lemerülne, az autó nyitásához egy backup-kód írható be a B-oszlopon található billentyűzeten, és egy másik kód a központi érintőképernyőn az indításhoz és a vezetéshez.

A Mustang Mach-E egyaránt megrendelhető Standard Range (normál, 75,7 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátoros) és Extended Range (kibővített, 98,9 kWh kapacitású akkumulátoros) változatban. Ez utóbbinak a hátsókerék-hajtású variációja várhatóan akár 600 km hatótávolságot is kínálhat a WLTP szabvány szerint mérve.

A lehető legjobb helykihasználás és az alacsony súlypont kínálta optimális menetdinamika érdekében az akkumulátor a padlón, a két tengely között kapott helyet. Az akkumulátort fejlett aktív folyadékhűtés- és fűtés tartja olyan hőmérsékleten, ami ideális teljesítményt és feltöltési időt biztosít.

Az elektromos járművek tulajdonosai 80 százalékban otthon szokták elvégezni a feltöltést. Ehhez a vállalat a Ford fali töltődobozt megoldást kínálja, ami ötször akkora töltőkapacitást biztosít, mint a szokványos háztartási konnektorok. A gyakorlatban ez annyit jelent, hogy egy órányi feltöltéssel 51 km-rel nagyobb távolság tehető meg egy kibővített kapacitású, hátsókerék-hajtású változattal. Az autóhoz adott Ford otthoni töltőkábel is plusz 35 km-t jelent töltési óránként, ha az autót egy szokványos háztartási konnektorról töltik fel.

A Ford vásárlóinak hozzáférést biztosít a FordPass töltőhálózathoz is. A NewMotion céggel kialakított együttműködésnek köszönhetően a FordPass alkalmazás Európa legnagyobb és leggyorsabban növekvő feltöltő hálózathoz biztosít csatlakozási lehetőséget, ahol a Ford ügyfelei 21 ország több mint 125 000 töltőpontjára számíthatnak. Praktikus megoldás, hogy a vásárlók számos piacon egyszerűen, ugyanazzal az ügyfélfiókkal kezdeményezhetik és fizethetik ki a feltöltést. A Ford utcai töltőkábel szintén az autó tartozéka.

A Ford az IONITY konzorciumnak is alapító tagja és részvényese; a társulás célja, hogy 2020-ig 400 gyorstöltő állomást létesítsen a legfontosabb európai helyszíneken. Az állomások nagy kapacitása jelentősen csökkentené a napjainkban szokásos feltöltési időt, ami ideális megoldás a hosszú távú utazások során. 150 kWh töltési csúcskapacitás mellett a nagyobb akkumulátorral és hátsókerék-hajtással szerelt Mustang Mach-E akkumulátorába akár 93 km-re elegendő energia is betölthető 10 perc alatt egy egyenáramú gyorstöltő állomáson. A normál akkumulátoros Mustang Mach-E modell 10 százalékos feltöltöttsége 80 százalékosra növelhető 38 perc alatt egy egyenáramú gyorstöltő állomáson.