2019. november 18. 18:00   |   Autoblog
címkék:  

Két év múlva érkezik a BMW i4

A 2021-ben érkező, tisztán elektromos meghajtású i4 a BMW eDrive hajtáslánc-technológia ötödik generációjának innovációit hozza el, a nagyfeszültségű akkumulátor egyetlen feltöltésével hozzávetőlegesen 600 kilométer zéró emissziójú mobilitást kínálva.

A BMW márkát éltető vérpezsdítő rajongás legfőképpen a prémium középkategóriában gyökerezik. A BMW 4-es Coupé, a BMW 4-es Cabrio és a BMW 4-es Gran Coupé mellett a BMW 3-as sorozat az, amely a leginkább koncentrált formában mutatja a vezetés színtiszta élményét. A BMW pedig mindazon értékeket, amelyek mentén az elmúlt évszázadban a világ első számú prémium gyártójává emelkedett, az elektromos mobilitás jegyében is tökélyre fejleszti: ez lesz a BMW i4.

Az elektromos mobilitás jövőképének soron következő fejezete a BMW eDrive hajtáslánc-technológia ötödik generációjára épül, amely a BMW iX3 sportterepjáróban ünnepli világpremierjét. A SUV modell hajtáslánc-technológiája ezt követően 2021-ben a BMW iNEXT és a BMW i4 műszaki innovációjaként is bemutatkozik.

A BMW Csoport egy széles célközönség számára elérhető, tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt teljes modellportfólió kifejlesztésén dolgozik, amelynek égisze alatt az elkövetkező három évben számos hálózatról tölthető újdonságról, így többek között a BMW i4 tisztán elektromos Gran Coupéról is lerántja a leplet. Az elektromos meghajtású és plug-in hibrid modellek palettája 2023-ra huszonöt tagúra bővül.

A BMW i4 hajtáslánca a működési hatékonyság és a hatótávolság terén is új mércét állít fel a prémium szegmensben. A fejlesztőmérnökök részletekbe menően újratervezték az elektromos motort, a vezérlőelektronikát, a nagyfeszültségű akkumulátort és az energiatároló egység töltési rendszerét, amelyek együttesen a BMW eDrive hajtáslánc-technológia ötödik generációját hívják életre. A BMW eDrive ötödik generációja 2020-ban ünnepli világpremierjét a BMW iX3 tisztán elektromos meghajtású SUV modellben, majd 2021-ben a müncheni központú vállalatcsoport új technológiai zászlóshajójában, a BMW iNEXT modellben és a BMW i4 Gran Coupéban is bemutatkozik.

A BMW i4 számára kifejlesztett elektromos motor maximális teljesítménye 530 lóerő körül alakul, amely a BMW legkorszerűbb V8-as benzinmotorjainak maximális teljesítményével vetekszik. Az elektromos motor azonnali teljesítmény-leadásának köszönhetően a BMW i4 kimagasló menettulajdonságok birtokában érkezik meg az utakra, példaértékű hajtáslánc-hatékonysággal.

A BMW i4 számára tervezett energiatároló egységet extrém lapos kialakítás és optimalizált energiasűrűség jellemzi. Ez az akkumulátor mintegy 550 kilogrammot nyom a mérlegen és 80 kWh bruttó energiateljesítményre képes, amelynek köszönhetően a BMW i4 egyetlen feltöltéssel hozzávetőlegesen 600 kilométert képes megtenni tisztán elektromos meghajtással.

Az i4 2021-ben mutatkozik be a nagyközönség előtt, majd ezt követően a világ minden táján elérhetővé válik. A modell a BMW Csoport központi gyárában, Münchenben lát napvilágot. A Gran Coupé modellekre jellemző, sportosan elegáns formanyelv mellett a BMW i4 vérpezsdítő menettulajdonságokkal is büszkélkedhet: a nulla-százas gyorsulást körülbelül 4,0 másodperc alatt abszolválja, végsebessége pedig 200 km/óra fölé emelkedik.

Az i4 a BMW i modellek hamisítatlan stílusjegyét a négyajtós kupék jellegzetes karosszériaarányaival ötvözi. Az aerodinamikailag optimalizált karosszéria dinamikusan elnyújtott vonalvezetés és precíz felület-kidolgozás mentén ölt testet. A kompromisszumoktól mentes hétköznapi használhatóságról és a hosszú távú menetkomfortról mindegyik üléshelyen kényelmes be- és kiszállási lehetőségek, bőséges helykínálat, illetve ötletes utastéri megoldások gondoskodnak. Egy szó, mint száz: a BMW i4 már első ránézésre is egy hamisítatlan BMW Gran Coupé lesz – és egy hamisítatlan elektromos autó.

Az i4 hajtásláncának alkatrészeit, nagyfeszültségű akkumulátorát és az energiatároló egység töltési rendszerét a BMW kivétel nélkül házon belül fejlesztette ki, a tömegtermelés pedig a BMW gyáraiban vagy a BMW által meghatározott, szigorú sorozatgyártási szabványok mentén történik majd.

A BMW eDrive hajtáslánc-technológia ötödik generációja egyetlen házba sűríti az elektromos motort, a váltót és a hajtáslánc vezérlőelektronikáját, az így felépített egység pedig bármelyik karosszériaváltozatba, különböző teljesítményszintekre hangolva integrálható. A jövőbe mutató technológiai megoldás nem csupán növeli a rendszerben lévő erőtartalékot, de jelentős mértékben csökkenti az autó saját tömegét és egyszerűsíti a tömegtermelési eljárást is.

A nagyfeszültségű akkumulátor töltési rendszerének következő generációját egységes szabványok szerint tervezték meg a mérnökök, hogy az a jövő összes járműstruktúrájához illeszkedhessen. A 150 kW maximális töltési sebességre képes rendszer a plug-in hibrid hajtásláncú gépkocsikkal és a tisztán elektromos meghajtású autókkal egyaránt kompatibilis, a gyors töltési sebességnek köszönhetően pedig a BMW i4 nagyfeszültségű akkumulátora 35 perc alatt hozzávetőlegesen 80 százalékos töltöttségi szintre tölthető. Mindez azt jelenti, hogy 100 kilométernyi tisztán elektromos hatótávolsághoz csupán hat perc járműtöltésre van szükség.

A BMW Group 2013 óta gyárt tömegtermelésben típus-specifikus nagyfeszültségű akkumulátorokat. Az energiatároló egységek összetételét, méretét, elrendezését és működési elvét folyamatosan finomhangolják a tervezők, a BMW i4 lemezei mögött és a közeli jövő újdonságaiban így például olyan akkumulátorok dolgoznak majd, amelyekben minden korábbinál több akkumulátorcella található, miközben kevesebb alkatrészből állnak, kisebbek és sokkal kompatibilisebben beépíthetők, mint eddig bármikor.