2019. november 22. 16:35   |   Autoblog
címkék:  

Elon Musk bemutatta a golyóálló Tesla pickupot

Tegnap, a Los Angeles-i Autószalon nyitónapján Elon Musk leleplezte a Tesla új modelljét, a Cybertruckot, amely méreteit tekintve akkora, mint a piac többi kisteherautója, minden másban viszont különbözik tőlük. A sarkos kialakítású, tankszerű, ék alakú tetővel rendelkező Cybertruck úgy néz ki, mintha egy 90-es évekbeli sci-fi filmből lépett volna elő. 2021-ben kerülhet az utakra.

Mindjárt az elején jöjjenek a legfontosabb adatok. A Tesla Cybertruck 5885 mm hosszú, 2027 mm széles és 1905 mm magas, platója pedig 2 méter hosszú. Fő méreteit tekintve tehát nem különbözik az észak-amerikai piacon kapható legtöbb full-size pickuptól, bár a platója 30 centivel hosszabb. A Cybertruckot 1-3 villanymotor hajthatja; az alapmodell hátsókerék-hajtású, míg a két- és hárommotoros verzió négykerék-hajtású.

Az egymotoros, hátsókerekes Cybertruck 6,5 másodperc alatt gyorsít fel 96 km/órára és 400 kilométeres hatótávot ígér. A kétmotoros verzió már 4,5 másodpercre szorítja le a 0-96-os sprintet és 480 kilométert is meg tud tenni egy feltöltéssel. A hárommotoros csúcsverzió pedig sportkocsi-alázó 2,9 szekundumos gyorsulást, 10,8 másodperces negyed mérföldes időt és 800 kilométeres hatótávot produkál. Mindegyik modell 1,5 tonnás teherbírással büszkélkedhet és kiviteltől függően 3,4 – 6,3 tonnás fékezett utánfutót vontathat.

A Tesla Cybertruck nem alvázas, hanem önhordó konstrukció, és egy külső, rendkívül erős és ellenálló karosszériavázat terveztek hozzá. A kocsitest rendkívüli szilárdságú acélból készült, amely ellenáll a 9 mm-es lövedékeknek, s az ablakok is törhetetlenek. (A hivatalos bemutatón ennek ellenére berepedtek egy becsapódó fémgolyótól). A jármű egyébként adaptív légrugózást kapott, amely a csillapítás mértékét és a hasmagasságot is szabályozni tudja. A 2 méter hosszú platót motorosan mozgatható fedél takarja, alatta 2831 literes a raktér. Ahogy az az élő bemutatón kiderült, egy ATV is könnyedén felfér rá.

Az utastér hatszemélyes és hasonlít a Model 3-éhoz, de még erőteljesen koncepció fázisban van. Az egy tömbből öntött műszerfalon egyetlen 17 colos monitort látunk, a kormány pedig inkább emlékeztet botkormányra, mint rendes volánra.

A Tesla termékek esetében az időzítés mindig kérdéses, például a legutóbb bemutatott Model Y kiszállításai sem indultak még el. A hátsókerék-hajtású Cybertruck 2021 második felében várható, a gyorsabb verziók érkezésére pedig egy évvel később lehet számítani. Addig még sok idő van hátra, de akit nagyon érdekel az autó, már befizetheti rá az előleget.

Musk elárulta a pickup árát is, amely az alapmodellnél 39 900, a közepes kivitelnél 49 900, míg a csúcsmodellnél 69 900 dollár. Az önvezető Autopilot 7000 dolláros extra.