2019. november 22. 18:45   |   Autoblog
címkék:  

Elektromos robogót és rollert készített a SEAT

A kilencedik Smart City Expo világkongresszus keretében a SEAT három nagy áttörést hozó újdonságot jelentett be városi mobilitási stratégiájában – egy új stratégiai üzleti részleget, a SEAT Urban Mobility létrehozását, az új e-Kickscooter koncepciót és a cég közel 70 éves történetében az első elektromos e-robogó tanulmány bemutatását.

Az új üzleti egység integrálja az összes termék-, szolgáltatás- és platform-alapú mobilitási megoldást. Célja az, hogy 2020-ban piacra dobja az e-robogót, és az új e-Kickscooter koncepció is belekerül ebbe az egységbe, és kiegészíti azt a portfóliót, amely 2018-ban a SEAT EXS-sel kezdődött. A termékskálát a végfelhasználók, a flották és a megosztási szolgáltatások számára tervezték.

Ebben a tekintetben a SEAT Urban Mobility részleg továbbra is együttműködik a városi és közigazgatási képviselőkkel a városi mobilitásra tervezett járművek alkalmasságának elemzése céljából, mint például a SEAT Minimó tanulmány esetében, amelyet a Mobil Világkongresszus legutóbbi rendezvényén mutattak be.

A SEAT Urban Mobility integrálja a Respiro-t is, azt az autómegosztó platformot, amely jelenleg Madridban működik és a közelmúltban elindult a Barcelona melletti L’Hospitalet de Llobregat városban is. A Respiro fenntartható járműparkkal rendelkezik, amely sűrített földgázzal (CNG) működik, és hamarosan az új elektromos Mii is csatlakozik a járműparkhoz. Az új üzleti egység a startup UFO vállalkozással együttműködve a SEAT által kínált kicksharing szolgáltatást is kezeli, és ezt a SEAT:CODE, a cég új szoftverfejlesztő központja fogja támogatni.

A SEAT a Volkswagen-csoport mikromobilitási szakértői központja, ami azt jelenti, hogy célzottan tervezett termékeket fejleszt a csoport minden márkájának, nem csupán a SEAT-nak.

SEAT e-Scooter

A rendezvényen a SEAT kiállította a teljesen elektromos e-robogó tanulmányt, melynek kompakt formaterve stilizált geometriai formákon alapul. A motorkerékpár végső verziója már 2020-ban forgalomba kerül, és mind a magánfelhasználók, mind a megosztási szolgáltatást nyújtó flották számára elérhető lesz. A SEAT együttműködési megállapodást kötött a barcelonai Silence robogógyártóval, amely a járművet a Barcelona és Martorell között félúton lévő Molins de Rei-ben található üzemeiben gyártja majd.

Az e-Scooter motorjának csúcsteljesítménye 11 kW (14,8 LE), ami egyenértékű egy 125 köbcentis motor teljesítményével, s ez 240 Nm-es nyomatékkal párosul. A robogó mindössze 3,8 másodperc alatt gyorsul 50 km/órára és eléri a 100 km/óra maximális sebességet is. Ráadásul a WMTC teszt eredményei szerint egyetlen töltéssel a hatótávolsága 115 kilométer.

Az akkumulátor kivehető és otthon vagy nyilvános töltőállomásokon könnyen feltölthető, a becsült költség csak 0,7 euró 100 kilométerenként. Ezenkívül az e-Scooter elegendő tárhelyet biztosít az ülések alatt lévő rekeszben két sisak számára, a jármű konnektivitásának köszönhetően pedig a felhasználók egy mobilalkalmazáson keresztül nyomon követhetik az akkumulátor töltöttségi szintjét vagy helyét is.

SEAT e-Kickscooter

A vállalat bemutatta új generációs e-Kickscooter koncepcióját is a Smart City Expo világkongresszuson. Ez az új változat akár 65 km-es távolságot, két független fékrendszert és egy sokkal nagyobb kapacitású akkumulátort tartalmaz, amely eléri az 551 Wh-t. A jelenlegi verzió, a 2018-ban bemutatott SEAT EXS eladásai összesen meghaladták a több mint 10 000 darabot.

DGT 3.0

A SEAT a Kongresszuson felállított kiállítási standján bemutatta a DGT 3.0 kezdeményezést is, amely egy kísérleti projekt a Spanyol Közlekedési Hatósággal együttműködésben. Ez lehetővé teszi az autók számára, hogy valós időben kommunikálhassanak a lámpákkal és az autópálya üzenő paneljeivel, mert a fő cél a forgalom és az utazás biztonságának, valamint a vezetés közbeni felhasználói élmény javítása.

A SEAT az elmúlt években folyamatosan fejlesztette a városi mobilitás iránti elkötelezettségét, és most ez jelenti a kulcsfontosságú üzleti célt, kezdve a Respiro megvásárlásával, az e-Kickscooter elindításával, a SEAT Minimó tanulmány, és most a márka történetében az első e-Scooter koncepció bemutatásával.