2019. november 23. 19:35   |   Autoblog
címkék:  

Még vonzóbbak lettek az Alfa Romeo modelljei

A 2020-as évre frissítésen esett át az Alfa Romeo Giulia és Stelvio modellpáros. Megváltoztak és ikonikus elnevezéseket kaptak az egyes felszereltségi szintek, átstruktúrálódott a színpaletta, az utastérben pedig igényesebb anyagok és vadonatúj infotainment rendszerek jelentek meg, ami magával hozta a legújabb vezetői asszisztens rendszereket is. Az új Giulia és Stelvio modellek a jövő év elején érkeznek meg a márkakereskedésekbe.

A Giulia és Stelvio modellekben a sofőr szimbiózisban van az autóval, köszönhetően a közvetlen kormányzásnak, a kiváló irányíthatóságnak és az azonnali visszajelzéseknek. A teljes, magával ragadó vezetési élményhez azonban elengedhetetlen a tökéletes sofőr-jármű interakció. A Giuliában és a Stelvióban ezért továbbfejlesztették a kezelőfelületet.

A fő műszeregységben egy 7 colos TFT kijelzőt találunk, amelyen immár több információ jelenik meg, logikusabb formában. A 8,8 colos középső műszerfali képernyőt is modernizálták, amire nagy szükség volt. Érintőssé vált és teljesen új menüstruktúrát kapott feljavított grafikával és színes widgetekkel, mint az Android rendszerű okostelefonokon. A felhasználók saját kezdőlapot hozhatnak létre, ahol a járműfunkciók applikációkként jelennek meg. A sofőr a képernyő mellett a középkonzol tekerő/nyomógombját is használhatja a navigáláshoz.   A multimédiás rendszer immár Apple CarPlay és Android Auto kompatibilis.

Újdonság a fedélzeten az Alfa Connect Services szolgáltatáscsomag is. Ez tartalmazza a vészhelyzeti hívórendszert, a járműállapot lekérdezési szolgáltatást, valamint a távoli járművezérlési funkciót. Internetcsatlakozásra is van lehetőség, egyszerre akár 8 eszköz tud kapcsolódni a világhálóhoz a Wi-Fi-n keresztül. A dizájn is változott, új a középkonzol és tele van rakodóhelyekkel, ami szintén üdvözlendő dolog. A telefonok vezeték nélküli töltéséhez is kialakítottak helyet.

A bőrborítású váltókar is új, jól néz ki és kellemes a fogása, a talpánál pedig az olasz zászló színeit láthatjuk. A kormánykereket áttervezték és minőségi, sima, illetve perforált bőrrel húzták át, s a funkciógombjait is lecserélték. Az új Giulia és Stelvio modellekbe ugyanis korszerű vezetői asszisztens rendszereket is építettek, amely téren a kocsik eddig szintén lemaradásban voltak. Van a fedélzeten sávtartó asszisztens, aktív holttér-figyelő, aktív tempomat, táblafelismerő és sebességtartó asszisztens, közlekedési táblafelismerő, torlódás asszisztens és fáradságfigyelő rendszer is.

A vásárlók mostantól könnyebben kiválaszthatják a személyiségükhöz leginkább passzoló autót, a modellek ugyanis minden eddiginél jobban különböznek egymástól és önálló identitással bírnak. Az új modellstruktúra értelmében a bázis felszereltség fölött áll a Super, amely a flottáknak kialakított Business kivitelhez is az alapot szolgáltatja, majd következik az olasz eleganciát és exkluzivitást tükröző Ti (Turismo Internazionale) szint, a csúcs pedig az új Quadrifoglio, amely a jövő év folyamán mutatkozik majd be. A Ti szint a gazdagon felszerelt, sportos modelleket öleli fel; a Sprint, a Veloce és a Giulia esetében a Veloce Ti felszereltségek tartoznak ide.

A Giulia alapváltozatában 2.0 literes 200 lovas benzinest vagy 2,2 literes, 136 lovas turbódízel erőforrást találunk, a Super verzió már 160 és 190 lovas gázolajosokkal is elérhető. A Veloce és Veloce Ti kivitelhez érhetők el a legpotensebb motorok, így a 280 lovas benzines turbó és a 210 lovas turbódízel. Itt alapfelszereltség a négykerék-hajtás.

A Stelvio alapváltozata 200 lóerős benzin és 2,2 literes, 160 lovas dízelmotorral kapható, a Super kivitel ezt 190 lóerős 2,2-es turbódízellel és összkerékhajtással fejeli meg. A Ti verzióhoz 200 és 280 lóerős benzinmotorok, illetve 160, 190 és 210 lóerős dízelmotorok érhetők el. Ahogy a Giulia esetében, a Veloce kivitel itt is csak a legerősebb motorokkal konfigurálható.

Az Alfa Romeo dizájnerei nemcsak a modell-, hanem a színpalettát is átstrukturálták. Négy kategóriába rendezték a karosszériafényezéseket: Competizione, Metal, Solid és Old Timer csoportokba. A Competizione családba tartozik a Trofeo fehér és Competizione piros háromrétegű fényezés, a Metal kategóriában a Visconti zöldet (Giulia), Vesuvio, Stromboli, Silverstone és Vulcano szürkét, a Misano, Montecarlo és új Anodizzato kéket, valamint a Lunare fehéret találjuk. A Solid csoportot a fehér, Alfa piros és fekete (Giulia) színek alkotják. Az Old Timer történelmi színek csoportja egyelőre kéttagú, a Junior GT Ochre és a Villa d’Este 6C piros (2020 közepétől) alkotják.