2019. december 23. 13:05   |   Autoblog
címkék:  

A nap képe: az utolsó 991-es Porsche

Úttörő, milliomos és bestseller: a 991-es széria a legátfogóbban fejlesztett és 233 540 eladott példánnyal a legsikeresebb 911-es generáció volt a típus történetében. Az utolsó darab, egy 911 Speedster a napokban gördült le a gyártósorról.

A 2011-ben útjára bocsájtott 991-es generáció a 911-es típus történetében műszaki szempontból a legnagyobb ugrást jelentette. Az alkatrészek közel 90 százaléka újonnan tervezett vagy továbbfejlesztett volt. S az innovatív alumínium-acél kompozit karosszériás 991-es volt az első olyan 911-es, amely kevesebbet nyomott a mérlegen, mint elődje.

A 10 centiméterrel megnyújtott tengelytávú karosszériába első ízben beépíthetővé vált a PDCC elnevezésű karosszériastabilizáló rendszer, amely új szintre emelte a menetdinamikát. Egy évvel a bemutatást követően pedig megérkezett a Cabriolet és a Targa modell. Az innovációk sorát a 911 Turbo folytatta, amelyben debütált az aktív aerodinamika, a 911 Carrera modellek pedig benzines részecskeszűrőt kaptak.

A 991-es generáció speciális modellekhez és radikális sportautókhoz is ideális alapot szolgáltatott. A Porsche ikonikus sportkocsijának 50. évfordulójára egy limitált kiadású modellt készített, amiből összesen 1963 darabot lehetett vásárolni. 2016-ban azután jött a 911 R, amely a hasonló nevű, 1967-es utcai versenyautónak állított emléket.

Két másik klasszikus felmenőkkel rendelkező purista sportautó is megjelent 2017-ben, a sportos 911 T és a 911 GT3 Touring csomaggal. Az egymilliomodik legyártott 911-es is a 991-es generációból került ki. Ezt az autót ír zöldre fényezték és pepita mintájú üléskárpittal látták el. Ugyancsak 2017-ben mutatkozott be a Porsche Exclusive Manufaktur éltal összeállított 911 Turbo S Exclusive Series, egyedi aranysárga fényezéssel és 607 lovas motorral.

De a motorteljesítmény még tovább gyarapodott: szintén 2017-ben színre lépett minden idők legerősebb és leggyorsabb utcai 911-ese, a 700 lovas 911 GT2 RS. Szívómotoros változata, a versenypályás használatra leginkább alkalmas 911 GT3 RS 520 lóerőt tudott. A Porsche 70. születésnapjára pedig megérkezett a 911 Speedster, amely a Porsche hagyományos erényeit csillogtatja, mint a könnyű építés, a hatékonyság és a tiszta vezetési élmény.

A 4 literes, 510 lóerős boxermotorral hajtott, kézi váltós Speedster nemcsak a legutolsó 991 szériás modellváltozat volt, hanem a legutolsó legyártott autó is ebből a generációból.