2020. január 10. 16:40   |   Autoblog
címkék:  

A 2019-es év legbiztonságosabb autói

Az Euro NCAP fogyasztóvédelmi szervezet közzétette a tavalyi évben általa vizsgált legbiztonságosabb autóinak listáját. 55 új gépkocsit tesztelt, amiből 41-nek sikerült megszereznie a legmagasabb, ötcsillagos minősítést, így 2019 volt az egyik leginkább lenyűgöző esztendő a szervezet működése során.

The new Mercedes-AMG performance compact cars Madrid 2019The new Mercedes-AMG performance compact cars Madrid 2019

A Mercedes-Benz a CLA-val visszaszerezte a koronát a kisméretű családi autó kategóriában, az osztály legbiztonságosabb modellje lett. De a CLA a négy vizsgált területből háromban 90 százalék fölött teljesített, így végül 2019 legjobb értékelését kapta az Euro NCAP-től. A csillagos márka egyébként a CLA mellett még öt darab ötcsillagos modellt dobott piacra tavaly, amelyek egytől egyig kiemelkedő törésbiztonságot és vezetői asszisztens technológiákat tudtak felmutatni.

A Tesla is remekül szerepelt a biztonsági vizsgálatokon. A nagyméretű terepjárók kategória nyertese lett, a második helyre pedig a SEAT Tarraco érkezett be. A Tesla Model 3 az elektromos és hibrid járműkategória legjobbja lett, és a BMW 3-as szériájával együtt a nagyméretű családi autók kategóriájában is győzedelmeskedett. A 3-as sorozat és a Model 3 nagyon hasonló pontszámokat produkált; s amíg a BMW a gyalogosvédelem terén kerekedett felül, addig a Tesla a biztonsági asszisztens rendszerek terén nyújtott kiemelkedőt. A nagy családi autók szegmensében a Škoda Octavia is maradandót alkotott.

A kombinált kisméretű terepjáró/egyterű szegmensben a Subaru Forester kapta a legjobb értékelést. A második helyre a Mazda CX-30 futott be, a harmadik helyet pedig a Volkswagen T-Cross szerezte meg. Bár a Mazda lecsúszott az első helyről, törésbiztonság szempontjából remek évet zárt. A Mazda 3 például kivételes felnőttutas-védelmi teljesítménnyel a Mercedes-Benz CLA mögött a második helyen végzett a kisméretű családi autó kategóriában.

A szupermini osztályban az Audi A1 és a Renault Clio aratták le a babérokat, s az újonc Ford Puma is igen figyelemreméltó eredményt ért el. A kisautók szegmensében tapasztalható ma a legélénkebb verseny, s lényegében ma már csak ebben a járműosztályban fordulnak elő 3,4 és 5 csillagos eredmények is. A győzteseknek tehát kijár a hatalmas elismerés.

Végül említést érdemel a BMW Z4 kiemelkedő teljesítménye. Az egyetlen tesztelt roadster modell volt tavaly, ennek ellenére biztonság szempontjából új mércét állított fel a járműosztályban.