2020. január 16. 16:30   |   Autoblog
címkék:  

Hathengeres boxermotort kaptak a kis Porschék

A Porsche két hangsúlyosan sportos változattal egészíti ki a 718 Cayman és Boxster modellsorozatokat. A 718 Cayman és 718 Boxster GTS 4.0-be hathengeres szívóüzemű boxermotort szereltek, amely kereken 400 lóerőre képes. Hatgangos kézi váltóval a két gép 4,5 másodperc alatt sprintel százra és megfutja a 293 km/órát.

Akárcsak a 718 Spyder és 718 Cayman GT4 esetében, a direkt befecskendezéses 4 literes boxer részterhelésnél képes két hengert kiiktatni a hajtásból, mérsékelve a fogyasztást és a károsanyag-kibocsátást. De a GTS motor a kiváló erőtartalékaival és gyors reakciójával is lenyűgözi a sofőrt. Könnyedén elforog 7800-ig, s közben lelkesítően dalol a sztenderd sport kipufogórendszernek köszönhetően. A rendszerben egyébként már benzines részecskeszűrő is található, akárcsak a 718 Spyder és 718 Cayman GT4 esetében.

Különösen precíz kezelhetőségükkel, agilis kormányzásukkal és élénk kanyarvételi tulajdonságaikkal az új GTS 4.0 modellek emlékezetes vezetési élménnyel kecsegtetnek. Az alapfelszereltség része a 20 mm-rel ültetett futómű és az adaptív csillapítás, a kocsik így a dinamikus irányíthatóságot olyan komforttal ötvözik, amelyek a mindennapos használhatóságot is lehetővé teszik. Egyebek mellett a kocsikhoz alapáron jár a dedikált sport móddal kiegészített menetstabilizáló elektronika, a Sport Chrono csomag Porsche pálya applikációval, aktív motortartó bakokkal, hátsó nyomatékvektor-szabályozással és mechanikus önzáró differenciálművel.

A középmotoros sportkocsik 20 colos selyemfényű fekete kerekeken gördülnek, elöl 235/35, hátul 265/35 méretű nagyteljesítményű abroncsokkal szerelve. A feljavított fékrendszer lyuggatott tárcsákat és piros nyergeket tartalmaz. Opcióként karbon-kerámia fékrendszer is kérhető.

A GTS 4.0 modellek kívülről sötét, kontrasztos részletmegoldásaikban különböznek a többi 718 modelltől. Az első spoilerajak, a Sport Design lökhárító légbeömlői, a lámpaburák és a hátsó diffúzor fekete színűek. Az utastérben sötét Alcantara szövetkárpitozás teremt motorsportos hangulatot. Az ülések mellett a nemes anyagot megtaláljuk a középkonzolon, a kormánykeréken, a váltókaron és az ajtókönyöklőkön is. A 718 Cayman GTS 4.0 esetében az A-oszlopokat és a mennyezetet is Alcantara borítja.

A 718 Cayman GTS 4.0 németországi alapára 81 926 euró lesz, míg a 718 Boxster GTS 4.0-hez 83 949 eurótól lehet majd hozzájutni. Mindkét modell márciusban kerül a márkakereskedésekbe.