2020. január 18. 16:38   |   Autoblog
címkék:  

A MINI nyerte a 2020-as Dakar-ralit

A MINI John Cooper Works Buggy versenyautóval induló Carlos Sainz harmadszor emelhette magasba a világ legkeményebb technikai versenyének arany serlegét. A MINI ezzel ötszörös abszolút győztes a Dakaron.

A 2010-es és a 2018-as diadal után 2020-ban ismét a Carlos Sainz és Lucas Cruz alkotta spanyol versenyduó nyerte a Dakar Ralit, amely egyúttal azt is jelenti, hogy a MINI megszerezte ötödik abszolút győzelmét a világ legnehezebb technikai versenyén. A 7 500 kilométeren át tartó megmérettetést végül a spanyol páros 6 perc 21 másodperccel a tavalyi győztes, a katari Nasser Al-Attiyah előtt fejezte be.

A MINI John Cooper Works Buggy versenyautó ráadásul az abszolút tabella harmadik helyét is megszerezte, a francia Stéphane Peterhansel és a portugál Paulo Fiuza alkotta duó 9 perc 58 másodperccel Carlos Sainz után érkezett be a célba. Mindkét MINI John Cooper Works Buggy versenyautó négy szakaszt nyert meg az idei Dakaron, a szaúd-arábiai tizenkét napból kilencen pedig a MINI versenygépei bizonyultak a leggyorsabbaknak.

A rajthoz álló kilenc MINI-csapatból hét érkezett be a célba, négy közülük ráadásul az első tízben. Orlando Terranova és navigátora, Bernardo „Ronnie” Graue az összetett tabella hatodik helyén végzett, Yasir Seaidan és Alexey Kuzmich párosa pedig az abszolút kilencedik helyre hozta be a MINI John Cooper Works Rally versenyautót.

A MINI a 2020-as Dakar Rali mindegyik napját az abszolút ranglista első helyén zárta: az első nap végén Vaidotas Zala és Saulius Jurgelenas párosa, a második nap végén az Orlando Terranova és Bernardo „Ronnie” Graue alkotta duó, a harmadik naptól kezdve pedig Carlos Sainz és Lucas Cruz uralta a mezőnyt.

Nem sikerült a duplázás a Toyota Gazoo Racing South Africa csapatai számára: a tavalyi Dakar-győztes Nasser Al-Attiyah 6 perc 21 másodperces hátránnyal a második helyen zárta a 12 napon át tartó, 7500 kilométeres terepralit. Ez Al-Attiyah pályafutásának negyedik ezüstérme a Dakaron, és a második, amit a Toyota színeiben nyert.

Fernando Alonso, a Toyota Gazoo Racing South Africa újonc versenyzője, kétszeres Forma-1-es és egyszeres FIA WEC világbajnok, és navigátora Marc Coma, a tízedik versenynap első perceiben felborult autójával, így gyakorlatilag az egész szakaszt szélvédő nélkül, elgörbült lengőkarral kellett megtennie. Ezzel a balesettel, valamint a Dakar második napján elszenvedett futóműsérüléssel olyan sok időt veszített a spanyol páros, amit egyébként kiváló teljesítményükkel sem tudtak ellensúlyozni: a Dakar utolsó napján negyedikként értek célba, és ezzel összesítésben a 79 indulóból a 13. helyen végeztek.

Maradéktalanul elégedett lehet teljesítményével a Toyota Gazoo Racing South Africa másik két párosa. Giniel de Villiers, a Toyota veterán pilótája egyenletes, folyamatosan javuló teljesítményével az összesített ötödik helyre jött föl, négy pozíciót javítva tavalyi eredményén. Csapattársa, Bernhard ten Brinke hasonlóan stabil teljesítményt nyújtva a hetedik helyen zárta a Dakart.

A hazai pályán mindvégig remekül teljesítő Jazíd el-Radzsival (Overdrive Toyota) együtt összesen négy Toyota Hilux végzett a 2020-as Dakar rali első tíz helyén.