2012. január 11. 17:02   |   Autoblog
címkék:  

Villany- és hibridhajtásban utazik a Volkswagen

A Volkswagen két olyan világpremierrel nyitotta a 2012-es esztendőt, amelyek az innovatív jármű-formatervezést és a technikai fejlődést állítják előtérbe. Az új Jetta Hybrid hajtásáról egy high-tech benzines aggregát illetve egy elektromotor gondoskodik, az E-Bugster tanulmány pedig meggyőző formában igazolja, hogy a Beetle sportossága elektromos hajtással is maradéktalanul megvalósítható.

A Jetta hajtásrendszerét egy négyhengeres 1.4 TSI (150 LE, 250 Nm) belsőégésű erőforrás, a hétfokozatú kettős tengelykapcsolós sebességváltó (DSG) és egy elektromos motor (27 LE) alkotja. Gombnyomásra a Jetta Hybrid teljes mértékben emisszió-mentes üzemmódra válthat, amelyben tisztán elektromos hajtással és akár 70 km/órás sebességgel két kilométert is megtehet. Persze a rendszer, ha teheti, menet közben lekapcsolja a benzinmotort és az autó ilyenkor „vitorlázik".

A Touareg Hybrid után a Jetta Hybrid a második Volkswagen, amelynek motortere egy benzines illetve egy elektromos motor kombinációját rejti. A lítium-ion akkumulátort a hátsó ülés mögé építették be, úgy, hogy ne vonjon el helyet a csomagtértől. A telep súlya mindössze 36 kilogramm és a hibrid Jetta saját tömege nem éri el a másfél tonnát. A kocsi a két motorral együttesen kevesebb, mint 9 másodperc alatt gyorsul fel százra. A Jetta Hybrid novemberben kerül az észak-amerikai kereskedésekbe.

Erősen megdöntött szélvédőivel, laposan ívelő tetővonalával és 20 colos keréktárcsáival az E-Bugster egészen egyéni dinamikát sugall, bárhonnan is tekintünk rá. 9 centiméterrel alacsonyabb és 3-mal szélesebb a normál Bogárnál. A kétüléses speedster energiaforrásául korszerű lítium-ion akkumulátor szolgál, amellyel a mindössze 80 kilogrammos, 115 lóerő teljesítményű elektromotor legalább 180 kilométeres hatótávot biztosít.

Az E-Bugster mindemellett a fékezési fázisok alatti energia-visszatáplálás funkciójával is rendelkezik, amely gázelvételkor és fékezéskor a jármű mozgási energiájának egy részét elektromos árammá alakítja, majd a hatótávot még tovább növelve az akkumulátorban tárolja. A telep gyorstöltővel 35 másodperc alatt feltölthető, egyébként pedig az Amerikában elterjedt 120V-os hálózatról is kaphat energiát. Az E-Bugster 0-ról 96 km/órára 10,9 szekundum alatt gyorsul fel.

Az elektromos meghajtó rendszert Blue-e-motionnak hívja a Volkswagen, és 2013-tól sorozatgyártású modellekben, például a Golfban is találkozhatunk majd vele.