2020. február 18. 19:30   |   Autoblog
címkék:  

Mindenhol elemében van az Opel Insignia GSi

Néhány hete Brüsszelben ünnepelte világpremierjét az új Opel Insignia GSi, és tavasztól meg is lehet rendelni. Az Insignia-család atlétájának limuzin és Sports Tourer változatát teljesen újonnan konstruált 230 LE teljesítményű kétliteres, benzines turbómotor hajtja, kilencfokozatú automatán és nyomatékérzékelős Twinster összkerékhajtáson át.

A csúcstechnikájú összkerékhajtás ezredmásodpercek alatt variálja a mindenkori menetállapotnak megfelelően az egyes kerekekre jutó nyomatékot. Ezáltal bármilyen talajon optimális az Opel Insignia GSi útfogása, biztonsága és vezetési élménye. A lengéscsillapítást, a kormányzást, a gázvételt és az automatikus váltóművet szintén elektronika hangolja a helyzet szerint – a nagyon komfortostól az extrém sportosig.

Az új Insignia GSi maximális menetdinamikát ötvöz legmagasabb fokú nyomtartással. Esős vagy havas úton mutatja meg igazán fölényét a kategóriában egyedülálló Twinster összkerékhajtás és Torque Vectoring nyomatékelosztás. A legújabb generációs 4×4-es rendszerben két lamellás tengelykapcsoló helyettesíti a hátsó hídban a hagyományos differenciált.

Az optimalizált kalibrálásnak köszönhetően még az eddiginél is határozottabb az egyes hátsó kerekek hajtásának szabályozása, a másodperc töredéke alatt. Az új Insignia GSi agilisabban fordul be a kanyarba és jól megkapaszkodik havon, jégen. Pontos adagolással mindig a külső íven futó kerék fejt ki nagyobb erőt. Kiegyenlítődik a kellemetlen alulkormányzottság, stabilizálja magát a jármű, és bármilyen helyzetben egyszerűbben irányítható.

A helyzetnek megfelelő menettulajdonságok alapja a különösen dinamikus hangolású FlexRide futómű és a tovább stabilizált hátsó híd. A mechatronikus futómű önállóan, vagy a választott menetmód szerint adaptálja a futóművet, a kormányzást, a gázpedál jelleggörbéjét és a kilencfokozatú automata kapcsolási pontjait. A vezető Standard, Tour, Sport és – a GSi exkluzivitása – Competition (verseny) közül választhat. Elég kétszer megnyomni az ESP off gombot, és a különösen sportos vénájú pilóta máris széles dinamikai határok között élvezheti a vezetést, a normál biztonsági rendszerek gyámkodása nélkül.

Az új Insignia GSi fékezése is fokozza a vezetési élményt és a biztonságot. A vörösre fényezett, harapós, négydugattyús Brembo féknyergeket és az eleve direkt kormányzást ugyanis tovább tökéletesítették, hogy ne csak gázt adni legyen öröm, hanem fékezni is. Az új elektrohidraulikus fékrendszer fokozza a fékhatást és közvetlenebb pedálérzést ad. Ehhez járul a finomított, egymással jobban összehangolt összkerékhajtás- és féknyomaték-vezérlés, amely a mindenkori igénybevételtől és a fékezések gyakoriságtól függetlenül, mindig optimális nyomást fejt ki. Így mindig teljesen kiegyenlített a pedálérzés.

Modern összkerékhajtása és tökéletesen összehangolt futóműve, vezérlőrendszerei kiváló sportszerré teszik az új Opel Insignia GSi-t, a Nürburgringen éppúgy, mint egy behavazott alpesi hágón. Ugyanakkor komfortos útitárssá avatják városban vagy hosszú utazáson.