2020. február 21. 18:00   |   Autoblog
címkék:  

A nap képe: az új Volkswagen Caddy

Hannoverben bemutatkozott a Volkswagen Caddy ötödik generációja. Minden részlet az alapoktól kezdve új, mivel a bestseller most először a moduláris keresztmotoros platformon (MQB) alapul. Az MQB-nek köszönhetően a legújabb csúcstechnológiák is bekerültek az autóba, a motorok pedig a kettős adagolási technikának köszönhetően tisztábbak, mint valaha.

Caddy_01

Az MQB platformra való váltás az új Caddy dinamikusabb megjelenésű arányaiban látható. A tervezők kihasználták az MQB platform által kínált izgalmas technikai lehetőségeket egy teljesen átformált karosszéria létrehozására – amely karizmatikusabb, mint valaha. A cw-érték 0,33-ról 0,30-ra csökkent, a Caddy új referenciaértéket állít fel az ilyen típusú járművekre.

A tervezés és a specifikáció szempontjából a Caddy külső része számos új funkcióval rendelkezik. Ide tartoznak a tolóajtók és a csomagtérajtó elektromos zárása, valamint egy panoráma napfénytető az első és a második üléssor felett – különösen nagy, 1,4 négyzetméteres üvegfelülettel. Újdonságok: akár 18 collos könnyűfém keréktárcsák, és – a magasabb felszereltségi szinteknél alapkivitelként – új LED fényszórók és hátsó lámpák. Első ízben elérhető a kulcs nélküli gyújtás- és zárrendszer, valamint a digitális műszeregység.

Az új Caddy újból megjelenik, mint Cargo (zárt felépítményű dobozos furgon), Kombi (utastér ablakokkal) és különféle személygépkocsi-változatok (MPV) formájában. A személygépkocsi felszereltségi szintjeinek megnevezését átalakították: az alapmodell a jövőben a „Caddy” lesz; ezt követi a „Life” specifikáció és végül a prémium „Style” zárja a sort. Valójában az összes modell még jobban felszerelt, mint az előző modell azonos szintű változata.

Belül, az univerzális modell ötödik generációja az új csúcstechnológiás megoldásokkal és az észrevehetően nagyobb térkínálattal nyűgöz le. A hosszú változat – a Caddy Maxi – például most akár két euro raklap számára is helyet kínál, amelyeket opcionálisan középen és hátul keresztben, közepén keresztben és hátul hosszirányban lehet berakni.

Caddy_02

A kijelző és a vezérlőelemek teljesen átalakultak. A digitális műszeregység és a legfejlettebb 10 collos (25,4 cm) navigációs rendszer egyesítése egy új digitális kijelzőkből és kezelőelemekből álló környezetet hoz létre: ez az „Innovation Cockpit”. Az integrált eSIM-mel rendelkező online csatlakozási egységen keresztül az infotainment rendszerek hozzáférhetnek a „Volkswagen We” online szolgáltatásaihoz és funkcióihoz, vagyis az új Caddy mindig csatlakoztatott.

Egy másik új funkció a Caddy-n: digitális gombok a fény, a hangrendszer és a menü funkcióihoz. A fényszórókapcsoló kiszolgálta az idejét, a kormánykerék bal oldalán lévő Light & Sight gombok átveszik a szerepét. A központi vezérlőrendszer különféle elemei nagyon gyorsan és egyszerűen elérhetők a közvetlen hozzáférést biztosító gombokkal. Ezen felül a LED belső világítás, ergonomikus ülések és a külső 230 V-os tápegység javítja a fedélzeten töltött időt. Egy új funkció a tetőventilátor, amely jobb klímaszabályozást és gyorsabb helyhez kötött szellőzést biztosít a hátsó részben.

A Caddy 19 asszisztens rendszeréből hat teljesen új. Ide tartozik a Travel Assist, amely először jelenik meg egy Volkswagen haszonjárműben. A Travel Assist miatt a Caddy többfunkciós kormánykerekét kapacitív érzékelőkkel is felszerelték. Újdonság továbbá a vontatmány-asszisztens, amely megkönnyíti a hátrameneti manőverezést, továbbá a holttérfigyelő és a mögöttes forgalomra figyelmeztető rendszer.

A járművezetői asszisztens rendszerekhez hasonlóan a Caddy új négyhengeres motorjai is innovatívak. Teljesítik a 2021-es Euro 6 kibocsátási előírásokat, és mindegyik részecskeszűrővel van felszerelve. Első alkalommal használják az új kettős adagolórendszert az 75 PS és 122 LE teljesítményű TDI egységekben. A két SCR katalitikus átalakítóval és így a dupla AdBlue befecskendezéssel a nitrogén-oxid emisszió jelentősen csökken az előző modellhez képest. A Caddy TDI motorjai a világ legtisztább dízelmotorjai közé tartoznak.

Szintén hatékony és fenntartható a 116 LE teljesítményű benzines turbómotor (TSI) és a feltöltött földgáz üzemű motor (TGI) is. Motorváltozattól függően a Caddy előzetesen számított üzemanyag-fogyasztása akár tizenkét százalékkal is alacsonyabb lehet, mint az előző modellnél.