2020. február 23. 13:55   |   Autoblog
címkék:  

A nap képe: a korábban sohasem látott Bugatti tanulmányautók

Ahogy a legtöbb autógyártó, a Bugatti is épít kísérleti járműveket és prototípusokat, hogy jövőbeni tervezési irányvonalakat fedezzen fel vagy új sorozatgyártású modelleket készítsen elő. Ezeknek a járműveknek a java része örökké rejtve marad a nyilvánosság elől. Néha azonban mégis megosztják velünk ezeket a titkos projekteket. A Bugatti most az elmúlt években készített három vad koncepcióautót mutatott, amelyekből nem lett utcai modell.

Bugatti Veyron Barchetta

Az első korábban sohasem látott koncepcióautó a Veyron Barchetta, amelyet 2008-ban a márka formatervezési osztályának vezetője, Achim Anscheidt alkotott meg. A jármű a Veyron Grand Sport Vitesse modellen alapult, de teljesen új karosszériát húztak rá, a speedsterekre jellemző körbefutó szélvédővel. A Veyron Barchetta érdekessége a fényszóródizájnja, amelyet a korlátozott példányszámú Divo hiperautón látunk viszont.

Bugatti Atlantic Concept

A három titkos Bugatti tanulmány közül talán az Atlantic Concept a legimpozánsabb. Évekkel a Veyron Barchetta megalkotása után a Bugatti egy három modellből álló palettát képzelt el. Épített egy tanulmányt, amely a palettán a Chiron alatt helyezkedett volna el, illetve egy másikat, amely még komolyabb és drágább lett volna a rekorder hiperautónál. Az első koncepciómodell 2015-ben az Atlantic volt, amely az 1936-os Type 57 Atlantic modern megfelelőjének készült. Az Atlantic a Pebble Beach-i Concours ’d Elegance rendezvényen állt volna a közönség elé, ám ez végül a dízelbotrány kirobbanása miatt nem történt meg.

A Bugatti 18 hónapig fejlesztette az Atlanticot, a Porsche Taycan projekt műszaki megoldásait is használva (amely akkor Mission E néven futott). Az Atlanticot duplaturbós V8-as motorral vagy elektromos hajtáslánccal lehetett volna megvásárolni, Európában kupé és roadster kivitelben egyaránt.

Bugatti W16 Coupe Rembrandt

A Bugatti W16 Coupe Rembrandt a legambiciózusabb projekt volt az összes közül. Ez lett volna a Bugatti modellpalettájának ékköve, a Chiron 8 literes négyturbós W16-os erőforrásával. A W16 Coupe Rembrandt összességében erőteljes hasonlóságot mutat a tavaly leleplezett La Voiture Noire-ral, a LED-es hátsó lámpacsíkja pedig ugyanolyan.

Az 1500 lóerős Bugatti W16 Coupe Rembrandtot végül nem küldték sorozatgyártásba, mert túlzottan drága lett volna; egy példányért 20 millió dollárt kellett volna kérni.