2020. március 10. 18:10   |   Autoblog
címkék:  

Itt a Cupra első saját fejlesztésű autója

A Cupra Formentor az első, a márka által teljesen az alapokról kifejlesztett modell. A mai vásárlói trendeket követve a Formentor egy crossover, tágas utastérrel és sportautós menettulajdonságokkal. A Formentor plug-in hibrid hajtáslánccal vagy benzines turbómotorral lesz megvásárolható az év végétől.

A Cupra Formentor a nevét Mallorca szigetének legszebb és legvadabb fokáról  kapta. A tervezőcsapatot a Formentor fok szél formálta sziklái inspirálták,  melynek megfelelően a karosszéria oldalsó élei lendületet és a mozgás érzetet mutatják, hangsúlyozva annak változatos tulajdonságait és érzelmeit.

A formatervezést erősíti a széles színskála: a négy normál valamint metál fényezés mellett a Cupra Formentor három speciális fényezéssel (Graphene Grey, Dark Camuflage és Desire Red), valamint két matt fényezéssel (Petrol Blue Matt és Magnetic Tech Matt) is elérhető lesz. Az exkluzív matt fényezési lehetőségek a gépkocsinak további eleganciát és egyéniséget  kölcsönöznek.

A Formentor a terepjárós, a klasszikus ferdehátús és a kupés stílusjegyeket keveri, méreteivel pedig tipikusan a kompakt SUV-k és crossoverek mezőnyébe tartozik. 4450 mm hosszú, 1839 mm széles, 1511 mm magas, tengelytávja pedig 2680 mm-es. Így picit nagyobb, mint a SEAT Ateca, csomagtartójának mérete pedig 450 liter.

A Formentor egyedi külső formatervezéséhez tökéletesen illeszkedik a kiváló minőségű belső tér. Az utasokat csúcsminőségű anyagok, réz borítású részletek és csiszolt alumínium elemek fogadják. A „benzin kékben” és fekete színben elérhető valódi bőr kagylóülések is hívogatóak. A műszerfal látszólag lebeg, és ezt a benyomást csak tovább erősíti az utastér elején és az ajtókon átfutó LED-es környezeti világítás.

Mindezen felül a műszerfalat egy 12 hüvelykes (30 cm), online navigációs funkciókkal rendelkező érintőképernyő koronázza meg. Ez a képernyő a funkcionalitás és az összekapcsolhatóság szempontjából szinte végtelen lehetőségeket jelent az utasok számára. A gépkocsit vezető személy el lesz ragadtatva az új kormánykeréktől is, ami magában foglalja a motorindító gombot és a Cupra üzemmód-választót is.

A 12 hüvelykes képernyővel rendelkező információs-szórakoztató rendszer hang és gesztusvezérléssel is irányítható. Emellett kompatibilis mind az Apple CarPlay, mind pedig az Android Auto alkalmazássokkal. Az utasok USB kapcsolaton keresztül vagy Bluetooth használatával is csatlakoztathatják telefonjukat a járműhöz. A beépített SIM-kártyának köszönhetően letölthető alkalmazásokhoz, online rádiókhoz és más funkciókhoz is hozzáférnek az utasok.

A Cupra Formentor két nagy teljesítményű hajtáslánccal kerül forgalomba, amelyek készen állnak arra, hogy egyedülálló vezetési élményt biztosítsanak. A csúcsot egy 2,0 literes TSI turbófeltöltős benzinmotor jelenti, 310 lóerős teljesítménnyel és 400 Nm nyomatékkal, akárcsak a nemrég leleplezett Cupra Leon csúcsváltozatában. S az erőforráshoz ugyancsak 4Drive összkerékhajtás kapcsolódik.

A környezettudatosabb ügyfelek megrendelhetik a Formentort hálózatról tölthető hibrid hajással is, amely minden paraméterében megegyezik a Golf GTE és a Škoda Octavia RS iV hajtásrendszerével. Az 1,4 literes, 150 lovas TSI benzinmotor a 115 lóerős villanymotorral kombinálva 245 lóerős teljesítményt és 400 Nm nyomatékot nyújt. A 13 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátor pedig 50 kilométeres nulla emissziós hatótávolságot garantál. Nemcsak a potens hajtásláncok garantálják az emlékezetes vezetési élményt, hanem a korszerű és intelligens adaptív futómű, továbbá a progresszív kormányzás is.

A Cupra Formentor 2020 utolsó negyedévében jelenik meg a márkakereskedésekben.