2020. április 10. 18:50   |   Autoblog
címkék:  

Könnyebb léptű, nagyobb tudású lett a Lexus LC

Módosított futómű- és hajtáslánc-beállításokkal, fejlett kapcsolódási technológiával fut neki a következő modellévnek a Lexus gyönyörű kupéja.

Idén negyedik évébe lépett a Lexus LC, a márka felső kategóriás gran turismója, így aktuálissá vált az eddigi visszajelzések alapján frissíteni a modellt. A Lexus az észak-amerikai piacon kezdi meg a modellfrissítésen átesett LC család forgalmazását. A modernebbé, dinamikusabbá tett gran turismo új változatának európai bevezetésével kapcsolatban még nincsenek konkrét információk.

A kupé annak idején számolatlanul nyerte a formatervezési díjakat és kitüntetéseket. A dizájn a mai napig friss és előremutató, így ahhoz most nem is nyúltak hozzá a tervezők, mindössze a színválasztékot bővítették ki. A karosszériaszínek választékában megjelent az UX és NX szabadidőjárműveken hatalmas sikert aratott Kadmium-narancs árnyalat, amely rendkívül izgalmas kontrasztot képez az autó futurisztikusan arisztokratikus vonalvezetésével. Mostantól a korábban csak az Inspiration limitált szériához rendelhető Nori-zöld tónus is szabadon választható minden felszereltségi szinten, belső térben pedig új árnyalatot kapott a piros bőrkárpitozás.

Amilyen nüansznyiak a látható eltérések, annyira fontosak a felszín alatt véghez vitt módosítások. Mivel az LC kupé fokozott kényelme és fényűzése ellenére magabiztosan teljesít versenypályán is, a tervezők úgy döntöttek, tovább csiszolják a modell vezethetőségét. Ehhez a klasszikus receptet követve pontosan tíz kilogrammal csökkentették a rugózatlan tömeget. Az alsó lengőkarokat alumínium elemekre cserélték, módosították a kanyarstabilizátorok átmérőjét, és üregesen alakították ki azokat, új, fokozott szilárdságú anyagból készítették el a rugókat, valamint a hátsó, 21 colos keréktárcsát könnyebbre cserélték.

A rugózatlan tömeg csökkentésével új lehetőségek tárultak fel a futómű finomhangolására, és a Lexus mérnökei nem is késlekedtek kihasználni azokat. A lengéscsillapítók elektronikus szabályozásának módosításával megnövelték a rugóutat, a gumibakok optimalizált keménysége finomabb reakciókat eredményezett. A feszesebb hátsó kanyarstabilizátorok alkalmazása fordulékonyabbá tette az autót, a kormánymű közvetlenebbül reagál a vezető mozdulataira. A módosításokat az aktív ívmeneti támogatás bevezetésével koronázták meg: a menetstabilizáló rendszer alá tartozó funkció az oldalirányú gyorsulás függvényében szabályozza az ívbelső kerekekre ható fékerőt.

A futómű áthangolását a hajtásláncok optimalizálása követte. Az LC 500 V8-as szívómotorjának tízfokozatú automata sebességváltóját újraprogramozták, így a mindennapokban leggyakrabban használt fordulatszám-tartományban közvetlenebb gyorsulási élményt biztosít az autó. Az LC 500h hibrid rendszerének egyedülálló fokozatváltója mostantól hajtűkanyar kijáratához érve nem harmadik, hanem második fokozatba kapcsol vissza, így javítva a kigyorsítást. Az LC 500 modell 471 lóerős és 540 Nm nyomatékot kínál, míg az LC 500h 295 lóerőt és 348 Nm nyomatékot ad le. Az LC 500 4,4 másodperc alatt sprintel százra és megfutja a 270 km/órát, az LC 500h 4,7 szekundum alatt tudja le a százas sprintet és 250 km/óra a vége.

A változások sorát az infotainment rendszer modernizálása zárja. Mostantól az LC összes kivitele alapértelmezésben kínál Android Auto támogatást, ami a mobiltelefonon tárolt tartalmakat és alkalmazásokat teszi elérhetővé az autó 10,3 colos multimédiás képernyőjén keresztül. Az Apple CarPlay-kompatibilitás és Amazon Alexa integráció mellett ezzel hiánytalanná vált a modellcsalád kapcsolódási portfoliója.