2012. február 23. 21:17   |   Autoblog
címkék:  

Ilyen lesz a következő Ford Transit

A Genfi Autószalonon mutatkozik be az újszerű megjelenésű Ford Tourneo Custom koncepcióautó, amely bepillantást enged az európai és ázsiai piacra szánt, egytonnás Ford Transit személy- és áruszállítók új generációjába.

A stílusos, nyolcüléses tanulmányautó új energiával tölti fel a személyes használatú, szabadidős célú és exkluzív személyszállítási céllal üzemeltetett autók világát. A koncepció személyautós dinamikát és komfortot, vezetőközpontú belső kialakítást és újszerű, luxusszínvonalú utasteret kínál. A többféleképpen állítható és kivehető hátsó ülésrendszer kiválóan alkalmazkodik az üzleti vagy szabadidős felhasználás céljaihoz, emellett az autóban számos innovatív technológia is működik, például a hangvezérléses SYNC csatlakozási rendszer vészhelyzeti asszisztenssel. A tanulmányautóban megtalálhatók a legmodernebb vezetősegítő rendszerek is.

A Tourneo Custom tanulmány világosan mutatja be, milyen drámaian újszerű formanyelv határozza majd meg a Ford új, még az idén bemutatkozó haszonjármű-családját. Modern, áramvonalas külsejével a tanulmányautó ugyanazzal a dinamikus karakterrel bír, ami a kinetikus dizájn elvei alapján megformált személyautókat is jellemzi. A jármű még álló helyzetben is a mozgás érzetét kelti a szemlélőkben.

A kinetikus dizájn formai elemei – a trapéz alakú hűtőrács, az izmosan kiugró vállvonal, a határozott vonalú kerékdobok és ablakkontúrok, valamint az egyedi farkialakítás – valóban különleges karaktert biztosítanak a Tourneo Custom tanulmányautónak. A koncepció izgalmas megjelenését tovább fokozzák az olyan részletmegoldások, mint a krómozott hűtőrács-keret, az első LED nappali világítás vagy a 18 colos könnyűfém keréktárcsák.

A tanulmányautót a Ford 2,2 literes Duratorq dízelmotor-családjának továbbfejlesztett, 155 lóerős változata mozgatja.

A Tourneo Custom tanulmányautó a Ford haszongépjárműveinek új generációját vezeti be. A teljes termékkínálat még idén bemutatkozik. Az új termékcsalád személyszállítói és egytonnás kisteherautói az európai és egyéb globális piacokon jelennek majd meg, Észak-Amerikában azonban nem kerülnek forgalomba.

Az új modellcsalád motorházába 2,2 literes Duratorq TDCi dízelmotorok továbbfejlesztett változatai kerülnek, amelyek 2011-ben tűntek fel először. A vásárlók háromféle, 100, 125 és 155 lóerős teljesítmény közül választhatnak. Mindegyik blokkhoz hatfokozatú, manuális kapcsolású váltómű csatlakozik, és az erőforrások az első kerekeket hajtják. A modellcsalád bőséges felépítmény-kínálattal és kétféle tengelytávval (SWB és LWB) érkezik majd.

Ugyancsak 2012-ben mutatja be a Ford a nagyobb méretű és nagyobb teherbírású Tranzit változatokat. Ezek a modellek a globális piacra készülnek – Észak-Amerikát is beleértve -, és hátsókerék-hajtással készülnek.