2012. március 22. 20:21   |   Autoblog
címkék:  

Negyven éves a verseny Porschék őse

A március 21-25. között megrendezésre kerülő esseni Techno Classica kiállításon a Porsche stand sztárja lesz a legendás, kacsafarkú 911 Carrera RS 2.7, amely idén ünnepli a 40. születésnapját.

Az év legnagyobb klasszikusautó-kiállításán a rajongók megcsodálhatják majd az 1973-as Porsche 911 Carrera RS 2.7 modellt, amely ikonikussá vált kacsafarok hátsó szárnyával beírta magát a sportautók történelemkönyvébe. Az 1972 őszén gyártásba került 911 Carrera RS 2.7 a versenycélokra felkészített Porschék előfutára volt, és ez volt az első Porsche, amelyen megjelent a Carrera utótag. A Carrera név az 50-es években a Mexikót átszelő Carrera Panamericana versenytől eredt és azóta elválaszthatatlan a 911-es sorozattól.

A 2,7 literes, 210 lóerős boxermotorral felvértezett Carrera RS 2.7 Németország hivatalosan leggyorsabb autója lett, 6 másodperc alatt sprintelt százra és elérte a 245 km/órás csúcssebességet. Kevesen tudják, de a Carrera RS 2.7 volt az első utcai autó, amelyen hátul szélesebb gumikat alkalmaztak, mint elöl. 1973-ban versenyautót is faragtak belőle, amely az RSR nevet kapta és megnyerte többek között a 24 órás Daytonát és a Sebringi 12 órás versenyt is.

1974-ben aztán kigördült a gyárkapun az első turbós Porsche, 3 literes 260 lóerős hajtóművel. Ez volt az első sorozatgyártású autó a világon kipufogógáz hajtású turbófeltöltővel. Essenben két RSR versenyautót is reflektorfénybe állít a Porsche, egy 1973-as, 330 lovas és egy két méter széles, 1974-ben versenybe állított 500 lóerős turbós példányt.