A Toyota lett a legnépszerűbb márka Magyarországon
Nemcsak vezető helyét őrizte meg, de piaci részesedését is minden konkurensénél nagyobb mértékben növelte a Toyota májusban, illetve az év első öt hónapjában Magyarországon.
2020 májusában az előzetes várakozásoknak megfelelően kevesebb mint felére csökkentek a személygépkocsik és könnyű haszonjárművek magyarországi eladásai – derül ki a DataHouse aktuális jelentéséből. A kivonásoktól megtisztított (azaz a hazai forgalomba helyezéseket tükröző) adatok szerint a Toyota az év ötödik hónapjában a körülményekhez képest ismét kedvező eredményt könyvelhetett el, ezzel a leginkább válságálló márkának bizonyult a hazai piacon. Eladásai „csupán” 28 százalékkal csökkentek, és ezzel egyike volt annak a mindössze tíz márkának, amelyik 30 százalék alatt tudta tartani a visszaesést.
Ennek köszönhetően a Toyota nemcsak megőrizte, de növelte is előnyét a hazai forgalomba helyezési rangsor élén. A tisztított eladásokat vezető Toyota piaci részesedése 3,8 százalékkal emelkedett, ami példátlanul jó eredménynek számít a piacon. Ami pedig a legnépszerűbb típusokat illeti, a Toyota az egyetlen márka, amelynek három modellje is felkerült a májusi forgalomba helyezések Top 10-es listájára.
A januártól májusig tartó időszakban a Toyota 17,8 százalékkal tudta növelni eladásait, amivel újfent a tíz legerősebben teljesítő márka között szerepelt. Ezzel a teljesítményével a Toyota öt hónap távlatából is őrzi elsőségét, több mint 4 százalékkal növelve piaci részesedését. A márka jelenleg a hazai forgalomba helyezések 12,1 százalékáért felel, azaz majdnem minden nyolcadik, Magyarországon forgalomba helyezett autó Toyota volt. Az első öt hónapban két modelljével is képviseltette magát a Toyota a tíz legnépszerűbb típus között: erre rajta kívül csupán egyetlen másik márka volt képes.