2020. június 12. 17:30   |   Autoblog
címkék:  

Nyolchengeres motorral jön a Porsche Cayenne GTS

A Cayenne GTS és a Cayenne GTS Coupé képében a Porsche két olyan új modellel bővítette ki SUV-kínálatát, amelyek fokozottan dinamikus karakterrel büszkélkedhetnek. A GTS-modellekre jellemző módon a hajtáslánc különös jelentőséggel bír: az elődmodell 3,6 literes, V6-os biturbó motorja helyett ismét egy V8-as erőforrás került a motorháztető alá.

A 4 literes V8-as biturbó egység 460 lóerő és 620 Nm leadására képes, minden helyzetben komolyabb menetteljesítményeket biztosítva. A nulla-százas sprintidő mindkét modell esetében csupán 4,5 másodperc Sport Chrono csomaggal, a végsebesség pedig eléri a 270 km/órát. Mindezeken felül az új GTS csomagot egy teljesítmény-orientált, ültetett sportfutómű, egyedi megjelenés és egyedi, magasabb felszereltség teszi teljessé.

A Cayenne modellcsalád csúcsváltozataiból ismert négyliteres, V8-as biturbó motor, amely a Porsche saját fejlesztése, az új Cayenne GTS-ekben 20 lóerővel és 20 Nm-rel többet teljesít, mint a V6-os előd. Ez jobb menetteljesítményeket eredményez, amelyek a Cayenne GTS Coupé változatra is érvényesek: Sport Chrono csomaggal a 0-100 km/órás gyorsulás például 0,6 másodperccel javult, miközben a végsebesség 8 km/órával emelkedett.

Mindeközben az új hajtáslánc hangolásakor kiemelt szerepet kapott a hatékonyság: az optimalizált 8-fokozatú Tiptronic S automata sebességváltó, az adaptív hengerlekapcsolás, a központi injektorokkal dolgozó közvetlen befecskendezés és a szofisztikált hőmenedzsment egyaránt a fogyasztás mérséklését szolgálja. A legsportosabb Cayenne modellpáros NEFZ ciklus szerinti vegyes fogyasztása 11,4 l/100 km.

A kiváló menetteljesítményekre képes GTS modellek izgalmas hangaláfestéséről egy kifejezetten hozzájuk fejlesztett, szériában járó sport kipufogórendszer gondoskodik, amely összetéveszthetetlen, öblös karakterrel ruházza fel a nyolchengeres erőforrást. Azonban az ügyfelek a szériában járó kipufogórendszer helyett egy még exkluzívabbat is választhatnak: a két nagy, középre helyezett ovális kipufogóvégről felismerhető új, opcionális sport kipufogórendszer kifejezetten csak a Cayenne GTS Coupé, továbbá a jövőben a Cayenne Turbo Coupé kivitelekhez lesz elérhető – mindkét esetben a feláras ’Könnyű építésű sportcsomag‘ részeként.

Az új Cayenne GTS páros modellspecifikus, sportosra hangolt futóműve optimális feltételeket biztosít a kiemelkedő keresztirányú dinamika kiaknázásához. Az acélrugós széria futómű, ami hangsúlyosan sportos karakterisztikájú szabályozható lengéscsillapítással van ellátva, 20 mm-es ültetést kapott. A tapadást és a vezethetőséget fokozó Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) rendszer szintén az alapfelszereltség részét képezi. A GTS modellekhez járó 21 colos RS Spyder Design kerekekkel, valamint az elöl 390 x 38, míg hátul 358 x 28 mm-es szürkeöntvény féktárcsákkal és komoly, vörösre fényezett féknyergekkel dolgozó fékrendszerrel karöltve az új Cayenne GTS modellek egy valódi sportautó agilitását és vezethetőségét valósítják meg a SUV szegmensben.

A fékezési kvalitásokat kérésre a volfrám-karbamid borítással ellátott Porsche Surface Coated Brake (PSCB), illetve a Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB) kerámia-kompozit fékrendszerrel lehet még tovább optimalizálni. A futómű tekintetében a széria, 20 mm-es ültetéssel ellátott acélrugós felfüggesztéseket felár ellenében 10 mm-rel lejjebb ültetett háromkamrás légrugózásra lehet lecserélni, illetve a menetdinamikai kvalitások tovább fokozhatók a hátsókerék-kormányzással, valamint a Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) opcióval, amely a karosszéria dőlését hivatott mérsékelni.

A szériafelszereltség részét képező Sport Design csomag a számos feketére fényezett elemmel egyetemben egyszerre különleges és exkluzív megjelenést kölcsönöz az új Porsche Cayenne GTS testvérpár számára. Az összképet a fekete selyemfényű, 21 colos RS Spyder Design könnyűfém keréktárcsák koronázzák meg. Az egyedi megjelenést szolgálják továbbá a sötétített LED főfényszórók és a hátsó LED fénycsík, valamint számos feketére fényezett elem, mint például az alsó levegőbeömlők, az oldalablakok körüli díszlécek, a kipufogóvégek és a hátsó Porsche felirat, illetve a modellfeliratok.

A belső térben a Porsche sportos GTS modelljeire jellemző egyedi hangulat fogadja az utasokat, ami elsősorban az értékes Alcantara anyag széleskörű használatának köszönhető. Alcantara borítja egyebek mellett a tetőkárpitot, az ülések ülőfelületeit és háttámláinak középső részeit, a középkonzol kartámaszait, valamint az ajtók könyöklőit. A sportos összképet a szálcsiszolt, sötét alumínium betétek teszik teljessé, miközben a kifejezetten az új GTS modellekhez tervezett emelt oldalpárnájú, nyolc irányba állítható széria első sportülések gyors kanyarokban biztosítanak kiváló tartást.

A „GTS“ feliratok az első ajtókban, a belső küszöbborításokban, a fejtámlákban, valamint a fordulatszámmérőben köszönnek vissza. A hangulatot számos opcióval lehet fokozni, itt külön kiemelést érdemel az eltérő színű díszítőelemeket és díszvarrásokat tartalmazó GTS belső csomag, ami kármin vörös és kréta kontrasztszínben elérhető.

A vadonatúj Porsche Cayenne GTS modellpáros máris megrendelhető a Porsche Centrum Budapest márkakereskedésben, az első példányok várhatóan július elején fognak megérkezni tulajdonosaikhoz. A Cayenne GTS bruttó magyarországi alapára regisztrációs adó nélkül 121 757 euró, miközben a Cayenne GTS Coupé 126 456 eurótól startol.